صدور ۲ هزار 300 مجوز صنایع دستی در کردستان

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان گفت: ۲ هزار و ٣٣٤ مجوز صنایع دستی طی سال گذشته در استان صادر شده است.

به گزارش کرد پرس، منصور مهرزاد گفت: از این تعداد، ٢ هزار و ١٠٣ فقره پروانه تولید انفرادی، ٥٦ مورد مربوط  به پروانه تولید کارگاهی، ١٧١ فقره کارت شناسایی و ٤ مورد جواز تأسیس کارگاهی بوده است.

وی افزود: این مجوزها برای صنعت گران فعال در رشته های رودوزی های سنتی، سفال گری، نازک کاری، البسه محلی، تولیدات چرم، جاجیم بافی، گلیم بافی، کلاش بافی، شال بافی، قلم زنی و ... صادر شده است.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان اظهار کرد: در مدت زمان یاد شده نیز ۲ هزار و ٢١٠ نفر از آموزش  رشته های مختلف صنایع دستی در سطح روستاها و شهرهای کردستان بهره مند شده اند.

مهرزاد ادامه داد: این اداره کل به منظور ارتقای شاخص های هنری در تولید صنایع دستی بومی و سنتی نیز دو دوره  آموزشی برای ٨٠٠ نفر از شاغلان این حوزه در استان برگزار کرده است.

وی یادآور شد: مهارت آموزی و توانمندسازی افراد و ترویج و توسعه صنایع دستی بومی از مهمترین اهداف برگزاری این دوره های آموزشی در کردستان است.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان بیان کرد: امیدواریم با شناسایی، رفع مشکلات و پاسخ به مطالبات هنرمندان و صنعت گران، شاهد روند روبه رشد تولید و عرضه محصولات صنایع دستی در استان باشیم.

کد خبر 2754417

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha