طرح مراقبت اجتماعی دانش‌آموزان در بیش از هزار مدرسه کردستان اجرا می شود

سرویس کردستان - معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش کردستان گفت: در سال تحصیلی جاری یک هزار و ۱۰۰ مدرسه استان زیر پوشش طرح ملی نماد یا نظام مراقبت اجتماعی دانش‌آموزان قرار گرفته است.

به گزارش کرد پرس، حجت الله نریمانی گفت: برنامه ملی نماد بستری مناسب برای پیشگیری و مراقبت از دانش آموزان در برابر آسیب‌های اجتماعی است و این طرح در ابتدای ابلاغ وزارت آموزش و پرورش، در ۲ شهرستان کامیاران و ناحیه یک سنندج با مشارکت دستگاه ها اجرا شد.

وی با بیان اینکه در سال جاری براساس ابلاغیه وزارت آموزش و پرورش، شهرستان های دیواندره، دهگلان، مریوان، ناحیه دو سنندج و زیویه نیز به عنوان مجری طرح معرفی شدند، اظهار کرد: ناحیه یک سنندج، دیواندره، دهگلان و کامیاران همه مدارس را تحت پوشش و مریوان و ناحیه ۲ سنندج نیز مدارس حاشیه ای را تحت پوشش قرار خواهند داد.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش کردستان افزود: سال گذشته ۳۷۳ مدرسه زیر پوشش این طرح ملی قرار گرفتند که امسال با افزایش تعداد شهرستان های مجری، تعداد مدارس نیز به هزار و ۱۰۰ مدرسه رسید.

نریمانی یادآور شد: برنامه نماد در مدارس با هدف توانمندسازی وآگاه سازی در سه سطح اولیا، معلمان و دانش‌آموزان اجرا می شود و با توجه به اینکه یک برنامه مشارکتی است، همه دستگاه‌ها وظیفه دارند در این زمینه آموزش و پرورش را همکاری و همراهی کنند.

وی بیان کرد: اجرای طرح نماد شامل سه مرحله آموزش، غربالگری و ارجاع است و در مرحله اول مهارت‌های مختلف اجتماعی به معلمان، اولیا و دانش آموزان آموزش داده می‌شود.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش کردستان گفت: در مرحله غربالگری نیز وضعیت دانش آموز در زمینه‌های مختلف رصد و وارد سامانه شده و پس از تشخیص اینکه در معرض چه نوع آسیب اجتماعی است، برای بررسی به دستگاه مربوطه ارجاع داده می شود.

کد خبر 27398

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha