باز شدن تدریجی گذرگاه مرزی میان اقلیم کردستان و اداره خودگردان شمال شرق سوریه  

سرویس جهان- دیده بان حقوق بشر سوریه با اشاره به عبور محموله های غذایی از اقلیم کردستان به کردستان سوریه، از بازگشایی تدریجی گذرگاه سیمالکا/فیشخابور خبر داد.

به گزارش کردپرس، تنها گذرگاه مرزی واقع در شمال شرق سوریه با اقلیم کردستان، از روز 15 دسامبر 2021 به دلیل اختلافات سیاسی میان اقلیم کردستان و اداره خودگردان کردی در شمال و شمال شرق سوریه بسته مانده است. با این حال، سازمان دیده بان حقوق بشر سویه مستقر در لندن از باز شدن تدریجی این گذرگاه خبر داده است.

این سازمان به نقل از منابع خود، از عبور محموله های غذایی و کالا از گذرگاه فیش خابور اقلیم کردستان به سمت سمالکا در منطقه تحت کنترل کردهای سوریه خبر داده است.

دیده بان حقوق بشر سوریه گفته است در حال حاضر گذرگاه برای اهداف بشردوستان از جمله عبور کمک های غذایی، کالا، عبور و مرور بیماران و غیره باز است.

این سازمان به نقل از منابع خود گفته است کمپ هایی که در نزدیکی گذرگاه بر پا شده و در آنها علیه اقلیم کردستان شعار داده می شد برچیده شده است.

دیده بان حقوق بشر سوریه از کاهش شدید مواد غذایی در منطقه تحت کنترل کردهای سوریه بر اثر بسته شدن این گذرگاه خبر داده است.

کد خبر 26197

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha