پرونده ای جدید برای نماینده HDP به اتهام حمایت مالی از PKK

سرویس ترکیه - دادستانی ترکیه پرونده جدیدی با  اتهام های «عضویت در سازمان تروریستی» و «تامین مالی تروریسم» برای سمرا گُزل نماینده HDP تهیه کرده و با ارسال آن به مجلس خواستار لغو مصونیت قضائی این نماینده شده است.

به گزارش کردپرس، دادستانی ترکیه پرونده جدیدی علیه سمرا گُزل نماینده حزب دموکراتیک خلق ها (HDP) آماده کرد. دادستانی در این پرونده خواستار لغو مصونیت قضائی سمرا گُزل به اتهام «عضویت در سازمان تروریستی» و «تامین مالی تروریسم» شده است.

به نوشته جمهوریت، پرونده جدید لغو مصونیت قضائی سمرا گُزل نماینده HDP به اتهام «عضویت در سازمان تروریستی» و «تامین مالی تروریسم» روز گذشته دوشنبه 24 ژانویه به ریاست مجلس ترکیه ارسال شد. ریاست مجلس نیز پرونده را به کمیسیون قانون اساسی و عدالت مجلس ارجاع داد.

پرونده جدید علیه گُزل بلافاصله از سوی وکلای کمیسیون قانون اساسی مجلس مورد بررسی قرار گرفت. قرار است پرونده جدید علیه گُزل که از سوی دادستانی به عنوان پرونده تکمیلی تهیه شده است، به عنوان یک پرونده جداگانه مورد بررسی قرار گیرد و در نشست مقدماتی کمیسیون به آن پرداخته نشود.

در هر دو پرونده تشکیل شده علیه نماینده HDP اتهام عضویت در سازمان تروریستی مطرح شده است. کمیسیون قانون اساسی به سمرا گُزل اعلام کرده است که تا 28 ژانویه برای دفاع کتبی و تا 31 ژانویه برای دفاع شفاهی درباره این دو پرونده مهلت دارد. با این حال نماینده HDP تا کنون هیچ دفاع اولیه ای در این باره ارائه نداده است. قرار است کمیسیون گزارش خود درباره گُزل را پس از 31 ژانویه ارائه دهد.

گفتی است در پی انتشار تصاویر سمرا گُزل با ولکان بورا یکی از اعضای حزب کارگران کردستان (PKK) در رسانه های ترکیه، تا کنون دو پرونده قضائی علیه این نماینده تشکیل شده است.

جزئیات این ماجرا را می توانید از اینجا و اینجا بخوانید.

کد خبر 26132

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha