اراده روانسری ‌ها برای مقابله با کرونا

سرویس کرمانشاه ـ حس نوع دوستی و انسان دوستی همچنان مشخصه بارز مردمان شهرستان روانسر است و مردم این دیار این بار برای مقابله با کرونا به میدان آمده‌اند.

به گزارش کردپرس به نقل از ایرنا، مردم این دیار در جریان زلزله ۲۱ آبان ۹۶، ضمن جمع آوری کمک های مردمی از کاروان های مردمی سایر مناطق کشور نیز در کمک به زلزله زدگان ثلاث باباجانی و سرپل ذهاب به گرمی و با صمیمیت استقبال کردند و در جریان سیل فروردین ماه ۹۸ نیز بیش از ۲ میلیارد ریال برای سیل زدگان کشور جمع آوری و نهال های مهر محبت کاشتند و ثابت کردند انسانیت همچنان زنده است

اما مشارکت و همدلی مردم این شهرستان در انجام اقدامات عام المنفعه امروز به یک فرهنگ تبدیل شده و جمع آوری کمک های مردمی برای ساخت سالن تعزیه، ساختمان پزشکی قانونی، خرید آمبولانس خیریه و ... تنها بخش کوچکی از رشته های محبتی است که روانسری ها به هم گره می زنند تا اعلام کنند روانسر سرزمین نیکان و پاکان و تاریخ سازان است.

آنچه که امروز در میان مردمان شهرستان روانسر قد علم کرده است، اراده راسخ آنان است که واقعه و رویدادهای سخت و طاقت فرسا نیز نمی تواند اراده های مردم را از پای درآورد و این بار با عزمی راسخ به مقابله با بیماری کرونا آمده اند.

اقدام شاخصی که این روزها روانسری ها برای مقابله و پیشگیری ویروس کرونا در شهر انجام می دهند جمع آوری کمک های داوطلبانه مردمی برای خرید مواد ضدعفونی و گندزدا است که بسیار خوب عمل کرده اند.

جمعی از فعالان مدنی شهر با فراخوانی در فضای مجازی اعلام کرده اند در راستای کمک به مهار ویروس کرونا قصد دارند از طریق کمک های مردمی ضدعفونی مکان های عمومی شهر را انجام دهند و مردم هم تاکنون بیش از ۷۳ میلیون ریال به این اقدام انسان دوستانه کمک کرده اند و تعدادی نیز ادوات و تجهیزات خود را برای تحقق اهداف این پویش به راه انداخته اند.

اما از سویی دیگر تعدادی از خانواده های داغدار روانسری در اقدامی خیرخواهانه و به منظور حفظ سلامت اقشار مختلف مردم و پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، مراسم ترحیم و فاتحه خود را در مساجد لغو کرده اند.

این خانواده های داغدار با انتشار پیام هایی در فضای مجازی اعلام کرده اند مردم برای بیان تسلیت و همدردی از طریق پیامک و تماس تلفنی اقدام نمایند.

همچنین تعدادی از مردم این شهرستان برای دفع این بیماری روز پنجشنبه هفته گذشته روزه نذر گرفتند تا از شر این بیماری در امان باشند.

به گفته رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، آمار مبتلایان به بیماری کرونا در استان تا ساعت ۱۸ روز شنبه ۱۰ اسفند سه نفر است و پاسخ بقیه تست‌ها منفی بوده است.

دکتر محمودرضا مرادی همچنین گفت: ٤٠ نفر هم اکنون در بیمارستان گلستان کرمانشاه بستری و مشکوک به بیماری کرونا هستند که البته حال عمومی همگی آنها در سطح مناسبی است.

وی اظهار داشت: ١٠ نفر از بیماران بستری شده نیز پس از انجام مراقبت های درمانی از بیمارستان ترخیص شدند.

تعداد مبتلایان قطعی به ویروس کرونا در کشور تا عصر روز شنبه ۵۹۳ نفر هستند که ۱۲۳ نفر ترخیص شده و بهبود یافته و ۴۳ نفر فوت کرده‌اند.

کد خبر 255372

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha