ما با تهدید و کشتار عقب نشینی نمی کنیم/AKP را به زباله دان تاریخ می اندازیم

سرویس ترکیه - اعضا و طرفداران HDP در اعتراض به حمله های اخیر به این حزب و کشته شدن فعالان کرد در زندان ها راهپیمایی کردند.

به گزارش کردپرس، در دومین روز سال نو میلادی حزب دموکراتیک خلق ها (HDP) با راه انداختن یک راهپیمایی به حمله های اخیر به دفاتر این حزب و کشته شدن شماری از اعضای این حزب و فعالان کرد در زندان ها اعتراض کرد.

به نوشته گازته قارنیچا، HDP در اعتراض به حمله های اخیر به دفاتر این حزب در شهرهای مختلف برای تجمع در منطقه باغچه لی اولر فراخوان داد. در پی انتشار خبر تجمع از سوی HDP، استانداری استانبول اعلام کرد که سخنرانی و صدور هرگونه بیانیه در این تجمع ممنوع است. جمعیت اعضا و طرفداران HDP و کردهای ساکن استانبول، با وجود محاصره پلیس، ازمیدان شیرین اولر تا ساختمان HDP در باغچه لی اولر راهپیمایی کردند.

فرهاد انجو رئیس جدید HDP شاخه استانبول در سخنرانی اعلام کرد که این حزب با بازداشت و و ممنوعیت عقب نشینی نخواهد کرد. او گفت: «HDP به عنوان حزبی طرفدار صلح و همزیستی در این کشور فعالیت می کند و کسی نمی تواند با ایجاد ممنوعیت حق آزادی بیان را از این حزب بگیرد.»

هدی کایا نماینده HDP با بیان این که حزب عدالت و توسعه (AKP) به پایان خود رسیده است، گفت: «حکومت AKP از خون و شر تغذیه می کند. آنها می خواستند کشتار جدیدی را در باغچه لی اولر به راه بیاندازند که موفق نشدند. ما قتل دنیز پویراز و غریبه گزر را فراموش نخواهیم کرد و AKP را به زباله دان تاریخ خواهیم فرستاد.»

گفتنی است راهپیمایی اعتراضی اعضا و طرفداران HDP با مداخله و خشونت پلیس مواجه شد و تعدادی از افراد شرکت کننده در راهپیمایی بازداشت شدند.

کد خبر 24585

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha