قبور فوتی های کرونا در قطعات اختصاصی رایگان است

سرویس آذربایجان غربی- رئیس سازمان مدیریت آرامستان های شهرداری ارومیه گفت: اگر فوتی های کرونا در قطعه های اختصاص یافته به کرونا دفن شوند هزینه قبر کاملا رایگان است و فقط هزینه تشریفات شرعی اخذ می شود.

به گزارش کردپرس از شهرداری؛ حجت الاسلام عباسعلی مؤمن با اشاره به اینکه کل محدوده باغ رضوان ارومیه 180 هکتار و شامل اراضی ملی، موقوفات و مالکیت خصوصی شهرداری ارومیه است، اظهار کرد: باید مشخص شود که موقوفه مرحوم آیت الله فوزی با نیت دفن اموات داخل یا خارج از محدوده باغ رضوان است و در صورت خارج از محدوده بودن باید جلوی تصرفات غیر شرعی گرفته شود چرا که خلاف نیت واقف است.

او با بیان اینکه موقوفه مرحوم آیت الله فوزی به متراژ 100 هکتار است، گفت: متاسفانه با وجود شماره پلاک ثبتی و مشخص بودن محدوده این موقوفه، تاکنون هیچگونه اقداماتی برای تعیین حریم و ثبت سند موقوفه صورت نگرفته است.

رئیس سازمان مدیریت آرامستان های شهرداری ارومیه در ادامه به تشریح عملکرد این سازمان در ایام کرونا پرداخت و افزود: اگر فوتی های کرونا در قطعه های اختصاص یافته به کرونا دفن شوند هزینه قبر کاملا رایگان است و فقط هزینه تشریفات شرعی اخذ می گردد اما اگر خانواده متوفی به صورت اختیاری قطعه دیگری را برای دفن درخواست کند باید کل هزینه های کفن و دفن را متقبل شود.

او گفت: از زمان شیوع کرونا تا اخر پیک چهارم، غسالان به صورت شیفتی و یکروز در میان با 7 غسال خانم و 5 غسال آقا در قسمت کرونا کار می کردند که با شروع پیک پنجم و افزایش تعداد فوتی ها 5 غسال نیز به صورت روزمزد و 4 طلبه خانم نیز به صورت جهادی هفته ای 1 روز تشریفات شرعی را انجام می دهند.

حجت الاسلام مؤمن با اشاره به اینکه برای جلوگیری از انتقال و همه گیر شدن ویروس کرونا، قبوری با عمق 2 متر در قطعات خاصی به فوتی های کرونا اختصاص داده شد، افزود: قطعه 51 و فاز 3 قطعه 64 کلا و هفتاد درصد از فاز 2 در قطعه 49 و پنج درصد از قطعه 65 به فوتی های کرونایی اختصاص دارد.

رئیس سازمان مدیریت آرامستان های شهرداری ارومیه با بیان این که فوتی های کرونا از 34 نفر در روز به 3 نفر کاهش یافته است، بیان کرد: در زمان شیوع ویروس منحوس کرونا مراسم کفن و دفن با حضور اعضای خانواده و از فاصله 10 متری انجام می شد که از شهریور ماه سالجاری طبق بخشنامه وزارت بهداشت اموات کرونایی با رعایت پروتکل های بهداشتی دفن اموات در سایر قطعات و قبور دو طبقه بلامانع است و نیازی به قطعه اختصاصی نیست.

او تصریح کرد: حتی قبور 2 طبقه ای که فقط یک طبقه از آن ها به فوتی های کرونایی اختصاص یافته بود طی اطلاع رسانی های صورت گرفته از سوی سازمان مدیریت آرامستان های شهرداری ارومیه، توسط خانواده متوفی خریداری و به صورت امانت نگهداری می شود.

حجت الاسلام مومن افزود: از زمان شیوع ویروس کرونا تاکنون 2 هزار و 78 فوتی کرونا در باغ رضوان ارومیه دفن شده و به 3 هزار و 691 فوتی کرونای توسط سازمان مدیریت آرامستان های شهرداری خدمات دهی شده است و از این تعداد یک هزار و 613 نفر بعد از تشریفات شرعی به شهرستان ها و حومه منتقل شده اند.

کد خبر 24465

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha