۶۷ درصد شبکه برق سیم درشهرستان دهگلان به کابل خودنگهدار تبدیل شد

سرویس کردستان - مدیربرق شهرستان دهگلان گفت: تاکنون ۲۰۰ کیلومتر شبکه سیم مسی درسطح شهرستان دهگلان به کابل خود نگهدار تبدیل شده که معادل ۶۷ درصد کل شبکه سیم فشار ضعیف دراین شهرستان است.

به گزارش کرد پرس، کیومرث آقامحمدی گفت: ۲۹۷ کیلومترشبکه سیم مسی فشارضعیف هوایی درشهرستان دهگلان وجود دارد که از ابتدای اجرای طرح تبدیل سیم مسی به کابل خودنگهدار تاکنون ۲۰۰ کیلومتر شبکه، معادل ۶۷ درصد اصلاح و به کابل خودنگهدار تبدیل شده است.

وی با بیان اینکه این طرح از اواخر سال ۹۸ آغاز شده است، افزود: امسال تاکنون از محل اعتبارات طرح کاهش تلفات توانیر، ۳۰ کیلومتر شبکه سیم مسی در این شهرستان به کابل خود نگهدار تبدیل شده است.

مدیربرق شهرستان دهگلان اظهار کرد: برای اجرای این طرح امسال یک میلیارد و 500 میلیون تومان اعتبار صرف شده است.

آقامحمدی با بیان اینکه افزایش پایداری شبکه، بهبود مبلمان شهری و روستایی، جلوگیری از سرقت شبکه و استانداردسازی شبکه توزیع از اهداف اصلی اجرای این طرح است، ادامه داد: کل شبکه توزیع برق شهری این شهرستان به کابل خودنگهدار تبدیل شده است.

وی با بیان اینکه شرایط اقلیمی با آب و هوای سرد موجب فرسودگی سریع تجهیزات و نیز شبکه های توزیع برق در روستاها می شود، یادآور شد: مقرر است تا شهریور ماه سال آینده تمام شبکه های توزیع برق روستایی این شهرستان به کابل خودنگهدار تبدیل شود.

کد خبر 24356

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha