درخواست ائتلاف تحت رهبری ایاد علاوی برای ابطال نتایج انتخابات مجلس عراق

سرویس عراق و اقلیم کردستان - ائتلاف "الوطنیه" به رهبری ایاد علاوی نخست وزیر اسبق عراق با اعلام اینکه تخلفاتی را با ادله قاطعانه به دادگاه عالی فدرال گزارش کرده است، خواستار ابطال کامل نتیجه انتخابات این کشور شد.

به گزارش کرد پرس به نقل از ناس نیوز، ائتلاف "الوطنیه" به رهبری "ایاد علاوی"، در بیانیه‌ای اعلام کرد که شکایتی درباره انتخابات این کشور تنظیم و آن را به دادگاه فدرال عراق ارائه کرده است.

ائتلاف الوطنیه در بیانیه مذکور اعلام کرده است که این ائتلاف 14 کارشکنی فنی و اداری در جریان انتخابات گذشته را به همراه مواردی از تخلفات قانونی و حقوقی که کمیسیون انتخابات مرتکب آن شده، به دادگاه فدرال گزارش کرده است.

ائتلاف تحت رهبری ایاد علاوی همچنین تأکید کرده است که به همراه شکایت، ادله و شواهد قاطعانه‌ای به دادگاه فدرال ارائه شده است که از تغییر نتیجه انتخابات حکایت دارد.

در ادامه بیانیه مذکور آمده است: تغییراتی که پس از بررسی چند صندوق در نتیجه نهایی ایجاد شد، دلیلی آشکار مبنی بر دستکاری در نتیجه انتخابات است.

ائتلاف الوطنیه در پایان خواستار ابطال کامل روند انتخاباتی مطابق با مواد قانون اساسی عراق و سایر قوانین این کشور شد و عنوان کرد: آنچه مبنای باطلی داشته باشد، باطل است.

یادآور می شود نتایج انتخابات پارلمانی اخیر عراق که در 10 اکتبر / 18 مهر ماه گذشته برگزار شد با اعتراض جریانات سیاسی دارای نفوذ این کشور مواجه شده است. در این انتخابات، تعداد کرسی های جریانات مذکور در مذکور به شدت کاهش یافته است و آنها معتقدند در روند برگزاری و اعلام نتایج تخلفات گسترده و سازماندهی شده ای روی داده است.

کد خبر 23037

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha