نماینده مهاباد در مجلس: حق مناطق جنگی به پنج استان مرزی تعلق گرفت

سرویس آذربایجان غربی- نماینده مهاباد در مجلس شورای اسلامی از اعطای حق مناطق جنگی به استان های آذربایجان غربی، كردستان، کرمانشاه، خوزستان و ایلام خبر داد.

جلال محمودزاده با اشاره به دیدار و نشست آبان ماه سالجاری با وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و جمعي از فرماندهان نظامي به خبرنگار کردپرس گفت: پس از برگزاری جلسه شورای عالی نیروهای مسلح طی روزهای اخیر، فوق العاده مناطق جنگی به كارکنان لشکری و کشوری و بازنشستگان استان آذربایجان غربی به ویژه شهرستان مهاباد تعلق گرفت.

او ادامه داد: این امتیاز همچنین به استان‌های كردستان، کرمانشاه، خوزستان و ایلام هم اختصاص یافت.

۲۴ آبان ماه سال جاری، جلسه ایی با وزير دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و تعدادي از فرماندهان و مسئولين نظامي و كشوري و جمعي ديگر از نمايندگان مجلس به منظور بررسي محدوده مناطق عملياتي و درگير دفاع مقدس، در محل ستاد مركزي وزارت دفاع تشكيل شد.

در اين نشست موضوع قرارگرفتن حوزه های انتخابيه نمايندگان حاضر در جلسه در محدوده مناطق عملياتي و درگير جهت بهره مندي كاركنان شاغل در شهرستان های مذكور از حق و حقوق و مزاياي مناطق عملياتي مورد بررسي قرار گرفت.

ستاد کل نیروهای مسلح آذر ماه ۱۳۹۶ به ماده ۱۱۲ قانون برنامه ششم توسعه عمل کرد و مناطقی از ۶ استان آذربایجان غربی، کردستان، ایلام، خوزستان، بوشهر و کرمانشاه را به عنوان مناطق جنگی دوران دفاع مقدس تعیین و برای اعمال مزایای آن به سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور اعلام کرد.

در این ماده قانونی، مزایایی برای جبران عقب‌افتادگی مناطق جنگ‌زده در نظر گرفته شده است از جمله رشد سالانه ۱۰ درصدی شاخص‌های توسعه این مناطق، افزایش حقوق تا ۲۵ درصدی کارکنان و دادن یک طبقه شغلی به آنان.

گفتنی است؛ استان آذربایجان غربی به استان ١٢هزار شهید شناخته شده است.

شهرستان مهاباد هم نزدیک به ٨٠٠ شهید، یک هزار جانباز و بیش از ٢٠٠آزاده را تقدیم انقلاب کرده است.

کد خبر 23002

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha