سقز، منطقه ای ویژه برای سرمایه گذاری، گردشگری و توریسم در شمال کردستان

سرویس کردستان- فرماندار سقز با اشاره به ظرفیت ها و پتانسیل های این شهرستان گفت: شهرستان سقز یک منطقه ویژه برای سرمایه گذاری، گردشگری و توریسم در شمال استان کردستان است.

به گزارش کردپرس، کامیل کریمیان روز شنبه در گفتگو با تهیه کنندگان برنامه «شار به شار» افزود: ظرفیت های مختلف سقز در آینده می تواند اقتصاد شهرستان و استان را شکوفا کند.
کریمیان با بیان اینکه، سقز، دارای ظرفیت توریسم درمانی هم است، ادامه داد: در سال های اخیر با بهره برداری از بیمارستان شفا و افتتاح طرح توسعه بیمارستان اجتماعی در آینده نزدیک و چند طرح دیگر ۳۰ هزار مترمربع به سرانه بهداشتی درمانی سقز اضافه شده و خواهد شد.
وی با بیان اینکه، سقز جزو شهرهای با قدمت تاریخی است، اضافه کرد: سقز از دید من به عنوان خادم مردم، پتانسیل های زياد دیگری در همه حوزه ها از جمله زیرساختی، اقتصادی، کشاورزی، فرهنگی وهنری و ورزشی دارد.
کریمیان عنوان کرد: زیرساخت های مناسب چون فرودگاه، راه های مواصلاتی، قرار گرفتن در کریدور شمال- جنوب، وجود دو سد، آثار گردشگری و جاذبه های فراوان گردشگری و منطقه بِکر سرشیو برای دامپروری، زمین های پایاب سدچراغ ویس و دشت لگزی از دیگر ظرفیت هاست.

سقز در آینده در ردیف شهرهای بزرگ قرار خواهد گرفت
فرماندار سقز، ادامه داد: فرودگاه از جمله عوامل توسعه برای جذب سرمایه گذار و گردشگر و از بسترهای لازم برای توسعه پایدار شهرستان، استان و منطقه است.
وی با توصیف این ظرفیت های شهرستان، ادامه داد: سقز در آینده در ردیف شهرهای بزرگ قرار خواهد گرفت.
کامیل کریمیان اضافه کرد: یکی از مطالبه های به حق مردم شریف و فرهنگی شهرستان سقز، احداث سینما بود که این امر امسال محقق شد و مطالبه فرهنگی دیگر، ساخت موزه است که این امکان در حمام تاریخی حاج صالح به همت سازمان مدیریت، میراث فرهنگی، شورا و شهرداری انجام خواهد شد.
وی ادامه داد: مردم سقز، مردمی فرهنگی و فرهنگ دوست، کتاب دوست و نمایش دوست هستند که برگزاری ۱۶ دوره تئاتر خیابانی و استقبال بی نظیر از این هنر، از نشانه های آن است.
فرماندار سقز همچنین گفت: سقز، شهرستانی توانمند در حوزه ورزش است که وجود بیش از ۱۶ هزار ورزشکار سازمان یافته در رشته های ورزشی و کسب ۳۰۰ مدال ملی و جهانی توسط ورزشکاران در سال جاری رشته های کشتی، تنیس روی میز، پرورش اندام و رزمی گویای این ظرفیت است.

کد خبر 21363

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha