تخریب سنگ قبر احمد کایا در آستانه سالروز درگشت وی

سرویس ترکیه - در آستانه سالروز درگذشت احمد کایا هنرمند کرد، سنگ مزار او توسط عده ای ناشناس تخریب شد.

به گزارش کردپرس، در حالی که تنها سه روز به بیست و یکمین سالروز درگذشت احمد کایا خواننده و آهنگساز شهیر کُرد باقی مانده است، سنگ مزار او در گورستان پرلاشز پاریس توسط افراد ناشناس تخریب شده است.

به نوشته بیانت، روز گذشته سه تن از شهروندان کُرد که برای زیارت مزار احمد کایا به گورستان پرلاشز رفته بودند، متوجه آثار حمله و شکستگی در برخی قسمت های سنگ مزار خواننده کُرد شدند. هنوز مشخص نیست مزار احمد کایا توسط چه کسانی تخریب شده است.

احمد کایا خواننده، نوازنده و آهنگساز شهیر کُرد، متولد سال 1957 در شهر مالاتیا است. خانواده او اصالتا اهل آدی یامان و کرد هستند. او از شش سالگی با موسیقی آشنا شد و پس از سال ها دستفروشی و کارگری، با فروش آلبوم های موسیقی اش در سال های 1980 تا 1990 شهرت بسیاری کسب کرد. احمد کایا پس از این که مورد حمله و خشونت ملی گرایان افراطی ترکیه قرار گرفت، جلای وطن کرد و در 16 نوامبر 2000 در غربت جان سپرد. اگرچه حکومت در سال های اخیر تلاش کرده است تا خود را دوست دار کایا نشان دهد و حتی موضوع بازگرداندن جسد وی به ترکیه از سوی حزب حاکم مطرح شده است، اما احمد کایا همچنان مورد غضب ملی گرایان افراطی ترک است.

کد خبر 21246

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha