گفتمان «کردستان» متعلق به PKK است

سرویس ترکیه - مرال آکشنر ائتلاف حاکم را متهم کرد که از جنجال رسانه ای «اینجا کردستان است» بر علیه حزب خوب استفاده ابزاری کرده است.

به گزارش کردپرس، مرال آکشنر رئیس حزب خوب ترکیه (İP) در واکنش به جنجال ایجاد شده بر سر فردی که به او گفت «اینجا کردستان است» با بیان این که گفتمان «کردستان» متعلق به حزب کارگران کردستان (PKK) است، حکومت را به استفاده ابزاری از این اتفاق در جهت تخریب حزبش متهم کرد.

هفته گذشته در جریان دیدارهای مردمی آکشنر با شهروندان اهل سیرت، جمیل تاشکِسِن یک مغازه دار کُرد، در اعتراض به انکار زبان و هویت کُردی از سوی حکومت ترکیه، گفت: «زبان ما انکار می شود، هویت ما انکار می شود، کردستان انکار می شود. جایی که شما اکنون در آن حضور دارید کردستان است، اما این موضوع انکار می شود.» بلافاصله چند ساعت پس از این ماجرا، این فرد به اتهام تبلیغ برای سازمان تروریستی، از سوی پلیس ضد ترور (TEM) بازداشت شد. این خبر واکنش های بسیاری از سوی نمایندگان احزاب کردی و مردم بر انگیخت.

بنا بر گزارش گازته دیوار، مرال آکشنر که پس از چند روز برای اولین بار درباره جنجال ایجاد شده در دیدارش در سیرت سخن می گفت، رسانه ای شدن این موضوع را توطئه حزب عدالت و توسعه دانست و گفت: «مسخره بازی راه انداختند که فردی گفته "اینجا کردستان است". آقایان و خانم های محترم چرا تعجب کردید؟ این فرد یک کارمند HDP [حزب دموکراتیک خلق ها] است. من پیش از این هم ماه هاست که دارم به این پرسش پاسخ می دهم که ما HDP را در کنار PKK می گذاریم. بارها گفته ایم که HDP باید فاصله خودش را با PKK حفظ کند.»

آکشنر افزود: «گفتمان "کردستان" متعلق به سازمان تروریستی است. از نظر ما این موضوع تعجب بر انگیز نیست. اعضای ائتلاف جمهور (ائتلاف حاکم) فقط برای این که به ما حمله کرده باشند این موضوع را به تیتر اول رسانه ها تبدیل کردند.»

لازم به ذکر است HDP هنوز هیچ واکنشی به ادعای آکشنر مبنی بر عضویت یا فعالیت تاشکسن در این حزب نشان نداده است.

کد خبر 20477

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha