واکنش نماینده کُرد حزب خوب به بازداشت فردی که گفت اینجا کردستان است: سناریویی برای تخریب حزب ما بود

سرویس ترکیه - نماینده کُرد حزب خوب، بازداشت سریع فردی را که گفته بود اینجا کردستان است، سناریویی علیه حزبش دانست.

به گزارش کردپرس، سلیم انصاری اوغلو نماینده حزب خوب ترکیه (İP) در واکنش به بازداشت جمیل تاشکسن شهروند اهل سیرت که در دیدار با مرال آکشنر رئیس حزب خوب، گفته بود «جایی که اکنون در آن حضور دارید کردستان است...»، آن را یک سناریو از سوی حزب حاکم برای تخریب چهره حزبش دانست.

انصاری اوغلو در گفتگو با مدیا اسکوپ، یکی از رسانه های منتقد حکومت ترکیه، گفت: «تاشکسن در فضایی دموکراتیک نظر خود را درباره کردستان بیان کرد. آنقدر سریع او را بازداشت کردند که انگار ما از این شهروند شکایت کرده ایم. اخیرا سناریو هایی بر علیه حزب ما در جریان است تا چهره این حزب را تخریب کنند.»

او گفت: «من هم کُرد هستم و زبان مادری ام زازایی است. من نمی دانم گفتن واژه "کردستان" ممنوع است یا نه، با این همه رجب طیب اردوغان و برخی مقامات دیگر نیز پیشترها این کلمه را به زبان آورده اند.»

لازم به یادآوری است، روز گذشته جمیل تاشکسن، یک شهروند کُرد ساکن سیرت، در دیدار سرزده مرال آکشنر از اصناف این شهر، گفت: «زبان ما انکار می شود، هویت ما انکار می شود، واژه کردستان انکار می شود، جایی که شما اکنون در آن حضور دارید کردستان است، اما این کردستان انکار می شود.» تاشکسن بلافاصله پس از آن از سوی نیروهای پلیس شاخه ضد ترور به اتهام تبلیغ برای سازمان تروریستی بازداشت شد.

کد خبر 20184

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha