4941 علمک طی سال جاری در کردستان نصب شده است

سرویس کردستان - مدیرعامل شرکت گاز کردستان گفت: در 6 ماهه اول سال جاری 4 هزار و 941 علمک در سطح استان کردستان نصب شده است.

به گزارش کرد پرس، احمد فعله گری با بیان اینکه در راستای پیشبرد اهداف دولت در گازرسانی به مناطق بی‌بهره از گاز طبیعی و رفع محرومیت از این مناطق، پروژه های گازرسانی با جدیت در حال اجرا است، گفت: طی 6 ماهه اول سال 1400 بیش از 40۰ کیلومتر شبکه گاز طبیعی در این استان اجرا شده و تعداد 4 هزار و 941 مورد علمک نیز نصب شده است.

وی وضعیت اجرای پروژه‌های گازرسانی استان را مطلوب ارزیابی کرد و افزود: هم اکنون عملیات گازرسانی در سراسر استان در حال اجرا است و نزدیک به 100 روستا تحت پوشش این عملیات قرار دارند و تاکنون 1425 روستا نیز تحت پوشش گازطبیعی قرار گرفته است.

مدیرعامل شرکت گاز کردستان اظهار کرد: رساندن سوخت پاک و ارزان گاز طبیعی به روستاهایی که سرمای سخت و استخوان سوزی دارند، با کاستن از هزینه‌های تامین انرژی این خانوارها، نقش موثری در محرومیت زدایی و ایجاد رضایت‌مندی دارد.

فعله گری کاهش مهاجرت روستاییان به شهرها را یکی دیگر از آثار مثبت گازرسانی به روستاها دانست و ادامه اد: علاوه بر این که گازرسانی به روستاهای استان از جنبه زیست محیطی نیز حائز اهمیت است زیرا نقش بسیار زیادی در حفاظت از منابع طبیعی و جنگل‌های زیبا استان ایفا می‌کند در ضمن موجب پایداری سکونت روستانشینان نیز می شود.

وی یادآور شد: در 6 ماهه اول سال جاری 4 هزار و 941 مورد علمک نصب شده است که یک هزار و 675 مورد در شهرها و 3 هزار و 183 مورد در سطح روستاها و 83 مورد نصب علمک در مناطق صنعتی بوده است.

مدیرعامل شرکت گاز کردستان با اشاره به نامگذاری سال جدید توسط رهبر معظم انقلاب به نام سال تولید، پشتیبانی ها و مانع زادیی ها، بیان کرد: بر همین اساس سیاست گذاری این شرکت در زمینه توسعه گاز رسانی، افزایش سهم گازطبیعی در بخش صنعتی استان و جایگزین کردن آن به جای سایر حامل های انرژی است تا با تقویت بخش صنعت که افزایش سطح تولید را به همراه دارد، زمینه های رشد اشتغال نیز فراهم شود.

کد خبر 19098

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha