ترکیه به دنبال ادغام النصره و ارتش آزاد در ادلب است

سرویس سوریه-ترکیه می‌خواهد با ادغام گروه‌های مختلف مسلح در ادلب، برگ‌ برنده‌ای در مذاکره با روسیه در دست داشته باشد.

به گزارش کُردپرس، منابع مخالف وفادار به ترکیه در ادلب به روزنامه نیمه رسمی الوطن گفتند که ترکیه قصد دارد در حومه جنوبی ادلب، جایی که حیات تحریر الشام (النصره سابق) در آن مستقر است، اقداماتی انجام دهد.

به گفته این منابع، این اقدامات در حومه جنوبی ادلب در امتداد بزرگراه حلب-لاذقیه، یا آنچه به عنوان جاده "M4" معروف است، انجام می شود، جایی که گروه تحریر الشام خطوط تماس با نیروهای دولتی را کنترل می کند.

ستاد آزادی الشام که ادلب را کنترل می کند، تاکنون در مورد این خبر اظهار نظری نکرده است.

این منابع خاطرنشان کردند که تلاشهای جدید ترکیه برای کاهش تنش در منطقه M4 در این زمان خاص، تنها یک مانور دولت اردوغان است که هدف آن راضی کردن‌ روسیه پس از نشست سوچی میان پوتین و اردوغان است.

در پایان ماه گذشته، روسای جمهور روسیه و ترکیه در مذاکرات خود درباره‌ی محدود کردن تجدید حیات خشونت ها در شمال غرب سوریه و احتمال افزایش فروش سیستم های دفاعی روسیه به آنکارا با وجود مخالفت آمریکا بحث و گفتگو کردند.

در نهم سپتامبر گذشته، پنج گروه از ارتش آزاد مخالف وفادار به ترکیه در شمال غرب سوریه، ادغام خود را در یک تشکیلات جدید با نام "جبهه آزادی سوریه" اعلام کردند.

تشکیلات جدید که از طریق بیانیه رسمی اعلام شد، شامل جناح های لشکر سلطان سلیمان شاه ، لشکر حمزه، لشکر معتصم، لشکر صقور الشام و لشکر 20 است.

منابع معتقدند که محال است روسیه راضی به حضور گروه‌های مخالف در ادلب باشد.

روسیه خواستار خنثی کردن گروه های تروریستی در ادلب از جمله "تحریر الشام" و قرار دادن بزرگراه بین المللی بین حلب و لاذقیه تحت کنترل دولت سوریه است.

کد خبر 18511

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha