بیش از 51 هزار متر از شبکه سیمی برق در قروه به کابل خودنگهدار تبدیل شد

سرویس کردستان – مدير توزيع برق شهرستان قروه گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون 51 هزار و 822 متر از شبکه سیمی فشار ضعیف برق در این شهرستان به کابل خودنگهدار تبدیل شده است.

به گزارش کُرد پرس، فرهاد میمنت آبادی، اظهار کرد: در طول 5 ماهه گذشته از سال جاری، 35 هزار و ۸۶۱ متر شبکه روستایی و 15 هزار و ۹۶۱ متر شبکه شهری در شهرستان قروه به کابل خود نگهدار تبدیل شده است.

وی از پايان پروژه تبديل 15 هزار و 624 متر شبکه سيمي به کابل خودنگهدار شهرك فرهنگیان قروه خبر داد و افزود: به منظور کاهش تلفات انرژی الکتریکی، افزایش ضریب پایداری خطوط برق رسانی، پیشگیری از سرقت تجهیزات شبکه و انرژی، اصلاح آرایش شبکه و زیبا سازی مبلمان شهری، شهرک فرهنگیان شهرستان قروه با اعتباری بالغ بر ۱۸ میلیارد و ۵۲۶ میلیون ریال به صورت کامل به کابل خودنگهدار تبدیل شد.

مدير توزيع برق شهرستان قروه ادامه داد: با توجه به مشکلات سرقت از شبکه فشار ضعیف که منجر به ایجاد ضعف ولتاژ و نارضایتی مشترکین می شود، اصلاح و بهینه سازی شبکه سیمی فشار ضعیف و تبدیل آن به شبکه کابل خودنگهدار اجرا و به بهره برداری رسید.

میمنت آبادی یادآور شد: با اجرای این پروژه مشکل ضعف ولتاژ و خاموشی شبکه در نقاط حادثه خیز با تغییر ساختار شبکه در شهرها و روستاها و جابجایی پایه های داخل سواره روها که یکی از مشکلات عمده بود، رفع شد.

وی بیان کرد: تبدیل شبکه سیم مسی به کابل خودنگهدار علاوه بر افزایش قابلیت اطمینان در مقابل شرایط جوی و اتفاقات ناشی از برخورد اشیاء خارجی، خطر سرقت شبکه برق و همچنین امکان استفاده از برق غیرمجاز را کاهش می دهد که این امر باعث کاهش تلفات و انرژی توزیع نشده نیز می شود و از تحمیل ضرر و زیان به وسایل برقی مشترکین و همچنین از مشکلات قطعی برق و ایجاد نارضایتی مردمی جلوگیری می کند.

کد خبر 16151

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha