طالبان پیشنهاد اداره فرودگاه کابل را به ترکیه داده است

سرویس ترکیه - اردوغان مدعی شد که طالبان پیشنهاد کنترل فرودگاه بین المللی کابل را به ترکیه داده است.

به گزارش کردپرس، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه ضمن محکوم کردن حمله تروریستی فرودگاه کابل، اعلام کرد که طالبان پیشنهاد کنترل این فرودگاه را به ترکیه داده است.

خبرگزاری دولتی آناتولی امروز در گزارشی نوشت که رئیس جمهور این کشور که عازم سفر به بوسنی و هرز گوین بود، در کنفرانس خبری در فرودگاه آتاترک حمله تروریستی دیروز کابل را محکوم کرد و گفت: «این واقعیت که داعش در چنین شرایطی این حمله تروریستی را انجام داده، نشان می‌دهد که اینها چه گروه خطرناکی در منطقه و جهان هستند.»

اردوغان ضمن اشاره به تداوم روند خروج نیروهای مسلح ترکیه از افغانستان، گفت: «روند تخلیه را در اسرع وقت و سریعا به پایان خواهیم رساند. ما برای مذاکره با هر شخصی، در هر مکان و زمانی و از هر نوعی نیازی به اخذ اجازه از کسی نداریم. طالبان از ما خواسته است تا فرودگاه کابل را اداره کنیم.»

اردوغان با تاکید بر حساسیت ترکیه در موضوع مهاجرت، افزود: «تقریبا در همه جا از مرز ایران تا مرز عراق و سوریه در حال احداث دیوار هستیم. در حال حاضر بر اساس اسناد وزارت کشور 300 هزار مهاجر افغان ثبت شده و ثبت نشده، در ترکیه حضور دارند.»

رئیس جمهور ترکیه در پایان متذکر شد: «خواسته آلمان برای همکاری با ترکیه یک تصمیم دیرهنگام است. زمانی که بقیه افغانستان را ترک می‌کردند، ما آنجا بودیم.»

رئیس جمهور ترکیه در پایان از انجام نخستین سفر رسمی‌ به کشور دوست و متحد ترکیه مونته نگرو، ابراز خرسندی کرد.

کد خبر 15977

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha