606 کیلومتر از شبکه فشلر ضعیف برق در کردستان به کابل خودنگهدار تبدیل شد

سرویس کردستان - مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون 606 کیلومتر از شبکه فشار ضعیف برق در لستان به کابل خود نگهدار تبدیل شده است.

به گزارش کرد پرس، هیوا لهونیان با اشاره به اینکه از ابتدای سال ۱۳۹۹ تاکنون یک هزار و ۸۱۰ کیلومتر شبکه فشار ضعیف برق اصلاح شده است، اظهار کرد: عملیات تبدیل شبکه سیمی به کابل خودنگهدار در استان تا پایان سال ۱۴۰۱ به اتمام می‌رسد.

وی با بیان اینکه از پنج هزار و ۸۲۰ کیلومتر شبکه سیم مسی و فشار ضعیف در استان، ۲ هزار و ۱۴۵ کیلومتر آن به کابل خودنگهدار تبدیل شده است، افزود: پارسال نیز یک هزار و ۲۰۴ کیلومتر شبکه سیم مسی با یک هزار و ۲۶۰ میلیارد ریال هزینه، به کابل خودنگهدار تبدیل شد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان، اصلاح هر کیلومتر شبکه فشار ضعیف را نیازمند یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اعتبار اعلام کرد و ادامه داد: تمام شبکه سیمی برق شهرستان‌های کامیاران و بخش شهری شهرستان‌های دیواندره، دهگلان و سروآباد به کابل خودنگهدار تبدیل شده است.

لهونیان یادآور شد: هدف از تبدیل شبکه فرسوده و فشار ضعیف برق به کابل خودنگهدار، ضریب امنیتی بالا، کاهش تلفات، تامین برق پایدار، نوسازی شبکه، بهبود مبلمان شهری و روستایی، طول عمر طولانی شبکه (۳۰ تا ۴۰ سال) کاهش سرقت و جمع آوری انشعابات غیرمجاز است.

کد خبر 15599

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha