آغاز تاخت پنجم کرونا در ایران/ افزایش شدید موارد جدید شناسایی شده/ تنها کمی بیشتر از 4 میلیون نفر واکسینه شده اند

سرویس ایران- بر اساس آخرین آمار اعلام شده از سوی وزارت بهداشت در 24 ساعت گذشته 125 ایرانی دیگر بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده اند و در این مدت 14 هزار و 303 بیمار جدید شناسایی شده است.

به گزارش کرد پرس، آنچه از این آمار استنباط می شود افزایش شدید و صعودی مبتلایان جدید روزانه در کشور است. بر اساس اعلام نتایج اپلیکشن ماسک خیز پنجم کرونا هم آغاز شده و احتمالا از روز شنبه شهر تهران هم در وضعیت قرمز قرار خواهد گرفت روندی که نشان می دهد کشور باردیگر درگیر یک موج به شدت کشنده و مهلک از کرونا خواهد شد.

این در حالی است که بر اساس اعلام وزارت بهداشت تا این لحظه به طول کلی 6 میلیون 150 هزار و 53 دوز واکسن تزریق شده که از این میزان یک میلیون و 707 هزار و 634 دُز آن نوبت دوم بوده است و با این حساب در کشور تنها 4 میلیون و 442 هزار و 419 نفر واکسینه شده اند که حدود نیم درصد جمعیت را شامل می شود.

برای رسیدن به مصونیت اجتماعی در برابر کرونا نیاز به واکسیانسیون بیش از 70 درصد جمعیت است و بنابراین می توان گفت موج پنجم هم در ایران مانند سایر موج ها و حتی با توجه به جهش های ویروس و غلبه نوع دلتا مهلک تر خواهد بود.

از دیروز تا امروز ۱۰ تیرماه ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۴ هزار و ۳۰۳ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که هزار و ۵۶۰ نفر از آنها بستری شدند.مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به سه میلیون و ۲۱۸ هزار و ۸۶۰ نفر رسید.

متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۲۵ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۸۴ هزار و ۳۸۹ نفر رسید.خوشبختانه تا کنون دو میلیون ۸۸۹ هزار و ۹۳۹ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده‌اند.

3187 نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستانها تحت مراقبت قرار دارند. تا کنون ۲۳ میلیون و ۷۲۲ هزار و ۹۱ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

در حال حاضر ۶۳ شهر کشور در وضعیت قرمز، ۱۸۴ شهر در وضعیت نارنجی، ۲۰۱ شهر در وضعیت زرد قرار دارند.

کد خبر 12662

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha