اتهام جدید مدحت سنجر: بی گناه نشان دادن صلاح الدین دمیرتاش

سرویس ترکیه - یکی از اتهامات مندرج در پرونده قضائی HDP بی گناه نشان دادن دمیرتاش به عنوان نماینده PKK است.

به گزارش کردپرس، در کیفرخواست تشکیل شده برای انحلال حزب دموکراتیک خلق ها (HDP)، متن سخنرانی مدحت سنجر، رئیس مشترک HDP در گرامی داشت صلاح الدین دمیرتاش، و فیگن یوکسک داغ روسای پیشین حزب، به عنوان سند اتهام سنجر آورده شده است. در این کیفرخواست سنجر به بی گناه نشان دادن دمیرتاش متهم شده است.

بنابر خبر گازته دیوار، متن سخنرانی مدحت سنجر در تاریخ 18 ژوئن 2018 نه تنها به عنوان اتهام در پرونده آمده بلکه به عنوان پرونده لغو مصونیت قضائی به مجلس نیز ارسال شده است.

در متن سخنرانی سنجر در نصیبین ماردین آمده است: «... ما رنج زیادی کشیدیم، شهرهای ما همه ویران شدند، دفاتر حزبمان بسته شدند. رفقایمان به زندان افتادند، نامزد ریاست جمهوری ما در بند است، صلاح الدین دمیرتاش نازنین، ده ها سال است که ما داریم انواع رنج ها متحمل می شویم...»

«دمیرتاش خواهد آمد و در همینجا با شما دیدار خواهد کرد، از همینجا به ادیرنه درود می فرستیم، از همینجا به سلو (دمیرتاش) درود می فرستیم...»

این جمله ها به عنوان سند جرم در پرونده های لغو مصونیت قضائی و انحلال HDP درج شده و در این پرونده ها آمده است که مدحت سنجر سعی در بی گناه نشان دادن چهره صلاح الدین دمیرتاش و فیگن یوکسک داغ که به نمایندگی از طرف سازمان تروریستی مسلح PKK [حزب کارگران کردستان] مرتکب جرم شده اند، داشته است.

کد خبر 12087

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha