محموله جدید واکسن کرونا در راه است/٧٦ درصد افراد بالای ٧٠ سال واکسینه شده اند

سرویس آذربایجان غربی- رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی ضمن تاکید بر دریافت ٢٩ هزار و ٦٠٠ دوز محموله واکسن کرونا در طی روزهای آینده، گفت: با دریافت محموله جدید واکسن، کمبودی از لحاظ واکسن کرونا نداریم و همشهریان عزیز بعد از فراخوان می توانند برای دریافت واکسن کرونا مراجعه کنند.

به گزارش کردپرس، دکتر جواد آقازاده در گفتگو با یک برنامه رادیویی در خصوص برنامه واکسیناسیون کرونای استان آذربایجان غربی گفت: تا بحال ١٤٤ هزار ٨٩٠ دوز واکسن توسط دانشگاه علوم پزشکی ارومیه از وزارت بهداشت تحویل گرفته شده و در سه فاز تزریق شده است.

او ادامه داد: در فاز اول واکسیناسیون کرونا ٤٠ هزار و ٥٠٠ دوز برای کادر بهداشت و درمان اعم از دانشگاهی، خیریه، نظامی، خصوصی و.. تزریق شد.

دکتر آقازاده در خصوص فاز دوم واکسیناسیون کرونا اضافه کرد: از ١٢٧ هزار و ٧٠٠ نفر جمعیت بالای ٧٠ سال استان، تاکنون ٩٦ هزار و ٥٠٠ دوز واکسن تزریق شده به عبارت دیگر ٧٦ درصد افراد بالای ٧٠ سال استان تابحال واکسینه شده اند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان اظهار داشت: فاز سوم نیز شامل واکسیناسیون افراد بالای ٧٠ سال است که باید در سامانه الکترونیکی salamat.gov.ir ثبت نام نموده و بعد از دریافت پیامک (محل دقیق واکسیناسیون و تاریخ دریافت واکسن در پیامک اعلام می شود ) به محل واکسیناسیون مراجعه و بر حسب شرایط واکسن کرونا را دریافت نمایند.

او ضمن تاکید بر دریافت ٢٩ هزار و ٦٠٠ دوز محموله واکسن کرونا در طی روزهای آتی گفت: با دریافت محموله جدید واکسن، کمبودی از لحاظ واکسن کرونا نداریم و همشهریان عزیز بعد از فراخوان می توانند برای دریافت واکسن کرونا مراجعه کنند.

دکتر آقازاده در خصوص واکسن ایرانی برکت گفت : ٣ هزار و ٥٠٠ واکسن ایرانی و ٣ هزار دوز واکسن سینوفارم برای عوامل اجرایی تحویل گرفته شد و برای مردم عادی تا بحال واکسن ایرانی دریافت نکردیم.

دکتر آقازاده در خصوص یکنواخت نبودن پوشش واکسیناسیون کرونای استان گفت : چهار شهرستان پلدشت، پیرانشهر، سردشت و چالدران پایین ترین درصد پوشش واکسیناسیون کرونا را دارند که به مسئولین شهرستانی هم در این خصوص گزارش لازم داده شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی در نهایت با تاکید بر اینکه بهترین راه ایجاد ایمنی در مقابل بیماری کرونا تزریق واکسن کرونا است، افزود: تولید واکسن ایرانی یکی از بزرگترین موفقیتهای کشور بوده که دارای ایمنی بخشی بالایی است و در مقابله با بیماری کرونا موثر است/.

کد خبر 12055

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha