از اهرم های اقتصادی، دیپلماتیک و بین المللی برای مقابله با ترکیه استفاده شود

سرویس عراق و اقلیم کردستان – یک عضو فراکسیون سائرون در مجلس عراق با اشاره به تشکیل یک کمیته تحقیق درباره تجاوز ترکیه به خاک عراق و ارائه گزارشی در این باره به دولت مرکزی، بر استفاده از همه اهرم های ممکن از جمله فشارهای اقتصادی، دیپلماتیک و بین المللی تأکید کرد.

به گزارش کرد پرس به نقل از السومریه نیوز، سعران الأعاجیبی در این باره گفت: ما از جنگ حمایت نمی کنیم. بلکه خواستار حفظ حاکمیت کشورمان و تعامل براساس حسن همجواری در تعامل با سایر کشورها و بهره گیری از همه اهرم های ممکن اعم از اقتصادی، دیپلماتیک و بین المللی برای دفاع از حاکمیت کشور و امنیت ملت عراق هستیم.

الاعاجیبی افزود: کمیته تشکیل شده از سوی کمیسیون امور امنیتی و دفاعی مجلس درباره تجاوزات ترکیه و پ.ک.ک علیه خاک عراق پس از حضور در مناطق مرزی شمال کشور، به تهیه گزارش خود در طول هفته آینده ادامه خواهد داد و برای بررسی گزارش درباره حقایق و اطلاعات ارائه شده از سوی هیأت مذکور به دولت مرکزی با هدف ایجاد راه حل های مناسب و پایان یافتن این بحران در تعامل با ترکیه نشستی برگزار خواهد کرد.

الاعاجیبی افزود: عراق همزمان با مردود دانستن هرگونه تعرض به خاک و حاکمیت خودش، اجازه نخواهد داد از خاک کشورش برای تجاوز به کشورهای همسایه استفاده شود و این موضوع در قانون اساسی کشور آمده است.

عضو فراکسیون سائرون در مجلس عراق تأکید کرد: هماهنگی بین ارتش عراق و نیروهای پیشمرگ در سطح بالایی است و مراکز عملیات مشترکی برای هماهنگی امنیتی تشکیل شده است.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و دفاعی مجلس عراق خاطرنشان کرد: مقابله با این گونه تهدیدات نیازمند اراده دولت مرکزی و اعلام مواضع و اقداماتش به مجلس و مردم برای پایان دادن به این بحران هاست. به ویژه اینکه در گذشته توافقاتی با ترکیه وجود داشته است که براساس آن، رژیم سابق عراق به این کشور برای تعقیب عناصر پ.ک.ک در داخل خاک عراق، چراغ سبز داده است. نمی دانیم که این توافق همچنان به قوت خودش باقی است یا اصلاح یا تمدید شده یا اینکه اعتبار آن به پایان رسیده است یا اینکه توافقات جدیدی در این باره وجود دارد که همه این سؤالات نیازمند توضیح از سوی دولت است.

عضو ائتلاف سائرون در پایان تأکید کرد: ما خواستار جنگ نیستیم. بلکه در پی حفظ حاکمیت کشورمان و تعامل با سایر کشورها براساس حسن همجواری و استفاده از همه اهرم های فشار ممکن از جمله اقتصادی، دیپلماتیک و بین المللی برای دفاع از حاکمیت کشورمان و امنیت ملت عراق هستیم.

کد خبر 11349

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha