بازارچه‌ی مرزی جوانرود تا پایان بارش های پیشرو تعطیل شد

سرویس کرمانشاه- بازارچه مرزی جوانرود به دلیل احتمال در معرض سیلاب قرار گرفتن و رانش زمین، تعطیل شد و برخی مغازه داران به صورت موقت اجناس خود را به مکان های دیگری منتقل کردند.

فرماندار جوانرود در گفتگو با خبرنگار کردپرس با اعلام این خبر گفت: تا پایان زمان بارش ها در دو روز آینده بازارچه جوانرود تعطیل است و در این خصوص هشدار لازم برای تخلیه بازارچه از طریق نصب بنر، رسانه ها، مراجعه حضوری و... به کسبه و مردم داده شده است.

رستگار یوسفی با اشاره به آسیبی که در زلزله‌ ها و پس لرزه های یک سال و نیم گذشته ممکن است به ساختار سیل بند وارد شده باشد، افزود: با توجه به اینکه 157 دکه در وسط بازارچه دقیقاً بر روی سیل بند واقع شده اند، مقابله و آمادگی برای مواجهه با هرگونه بحران احتمالی باعث شد که بازارچه مرزی جوانرود تعطیل شود.

وی اظهار کرد: از روز چهارم فروردین چهار جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران در جوانرود تشکیل شده و تک تک موارد مصوب شده برای اطمینان از اجرایی شدنشان پیگیری شده است.

یوسفی افزود: تمامی روستاهایی که در معرض خطر هستند، توسط نیروهای بخشداری، دهیاری، جمعیت هلال احمر و بنیاد مسکن مورد بازدید قرار گرفته اند و ساختمان هایی که نیاز است تخلیه شوند شناسایی شده و به آنها اخطارهای لازم داده شده است.

وی تأکید کرد: به تعداد مورد نیاز چادر جهت اسکان موقت مردم در روستا ها در نظر گرفته شده است.

فرماندار جوانرود با اشاره به اینکه در شهر نیز حدود 300 کلاس درس تجهیز و آماده سازی و در 11 سالن ورزشی چادر و وسایل گرمایشی نصب شده است، افزود: مخازن آب شرب کاملاً پرشده اند و بسته های آب معدنی برای مواقع ضروری ذخیره سازی شده است.

وی با بیان اینکه تا حدود زیادی مردم برای تخلیه مکان های پرخطر همکاری لازم را داشته اند،عنوان کرد: به خانواده هایی که در حریم رودخانه ها سکونت دارند و در گذشته به صورت غیرقانونی اقدام به ساخت و ساز کرده اند، اخطار تخلیه ساختمان ها داده شده است.

یوسفی به فعالیت نانوایی ها به صورت شبانه روزی اشاره کرد و گفت: برای اینکه مردم بتوانند نان مورد نیازشان را برای دو روز آتی تأمین کنند و مجبور به خروج از منزل نباشند، خبازی ها امروز به صورت تمام وقت مشغول کار بودند.

کد خبر 107910

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha