نقشه راه منبج یک مدل برای پایان دادن به روابط آمریکا با YPG/PYD است

سرویس ترکیه - سدات اونال، معاون وزیر امور خارجه ترکیه که به آمریکا سفر کرده است با شرکت در مصاحبه مطبوعاتی در واشنگتن در خصوص آخرین تحولات سوریه گفت: نقشه راه منبج یک مدل برای پایان دادن به روابط آمریکا با YPG/PYD است.

به گزارش کردپرس به نقل از روزنامه حریت، سدات اونال، معاون وزیر امور خارجه ترکیه که به آمریکا سفر کرده است در پی دیدارهای مختلف با مقامات وزارت امور خارجه این کشور در واشنگتن در یک مصاحبه مطبوعاتی با اشاره به تحولات اخیر گفت: روابط ترکیه – آمریکا از زمان جنگ سرد دارای یک زیر ساخت سازماندهی شده است. به دلیل وضعیت نابسامان وضعیت منطقه روابط دو کشور بسیار حائز اهمیت است.

وی در ادامه اظهارات خود تصریح کرد: خلأ حاکمیتی که در سوریه و عراق به وجود آمده است توسط گروه های تروریستی پر شده است. یکی از بزرگترین نواقص موجود در اینجا فقدان یک جریان سازماندهی شده برای عبور به صلح است. زیرا در این کشورها هیچ سازمانی برای گذر به دوران صلح به نوعی که مردم بتوانند مطالبات خود را ارائه کنند وجود ندارد. آمریکا و ترکیه در خصوص یافتن راه حل سیاسی مورد اعتماد برای بحران سوریه و اعلام یک آتش بس سراسری در کل کشور هم نظر است. انتخابی که آمریکا در خصوص متفق های خود در زمینه مبارزه با داعش و تلاش برای ایجاد ثبات در سوریه انجام داده است نقطه ای است میان ما اختلاف ایجاد کرده است. زیرا آمریکا PYD/YPG را به عنوان متفق خود انتخاب کرده است که این گروه شاخه گروه تروریستی PKK است که در ترکیه هزاران انسان را به قتل رسانده و برای این کشور یک گروه تروریستی تهدید آمیز به حساب می آید. اکنون دو کشور برای حل و فصل اختلافاتی که در زمینه YPG/PYD به وجود آمده است کارگروه همکاری تشکیل داده اند.

اونال خاطر نشان کرد: یکی از مهم ترین موضوعاتی که در این کارگروه ها مورد بحث قرار می گیرد مسئله نقشه راه منبج است. نقشه راه منبج برای آمریکا یک راه خروج است. برای پایان دادن به روابط خود با PYD/YPG یک مدل است. در عملیاتی شدن کامل نقشه راه منبج برخی وقفه ها به وجود آمده است. ولی اکنون روند سرعت خوبی به خود گرفته است. برای این که بعد از خروج نیروهای آمریکایی از سوریه خلأ به وجود آمده را گروه تروریستی پر نکند ترکیه در همکاری نزدیک با آمریکا است.

کد خبرنگار: 30102

کد خبر 105208

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha