نام بردن از کردستان جرم نیست

سرویس ترکیه - امام جماعت کُرد اهل وان که برای «شهدای کردستان» فاتحه قرائت کرده بود در دادگاه تبرئه شد.

به گزارش کردپرس، به نقل از گازته دیوار، دادستانی عمومی شهر وان تصمیم گرفت که «محمت جان دمیر» یک امام جماعت کُرد اهل وان را که به اتهام گفتن "الفاتحه برای شهدای کردستان" دادگاهی شده بود تبرئه کند.

محمت جان دمیر در زمان تشییع جنازه یک عضو حزب کارگران کردستان که در درگیری ها کشته شده بود گفته بود: "برای شهدای کردستان الفاتحه". بنابراین دادستانی عمومی وان خواستار محاکمه دمیر به اتهام "تبلیغ برای یک سازمان تروریستی" شد.
محمت جان دمیر در دادگاه با بیان این که اتهامات را نمی پذیرد گفت: "من یک روحانی هستم و باید وظیفه خودم را انجام بدهم. در مراسم خاکسپاری هم بدون توجه به این که جسد متعلق به چه کسی است وظیفه ام را انجام داده ام."

«محمود قاچان» وکیل دمیر هم با بیان این كه چنین پرونده هایی هیچ گونه وجه قانونی ندارند گفت: "موکل من محمت جان دمیر 72 ساله است. او در یک مراسم تشییع جنازه شرکت کرده و فاتحه خوانده. کردستان ترکیه امروز با پرچم هایش مراسم رسمی برگزار می کند که حتی گاهی وزیر امور خارجه در آنجا حضور دارد. اسم بردن از کردستان نمی تواند جرم باشد. امیدوارم چنین پرونده های قضایی دیگر تشکیل نشود."

جسد تشییع شده متعلق به «سابهیا رانیبار» یک عضو PKK کشته شده در درگیری ها بوده که در قبرستان بی کسان منطقه سیران وان به خاک سپرده شده است. رسانه ها ادعا کرده اند این شخص ایرانی بوده!

کد خبر 7105

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha