کرونا تردد در پایانه مرزی بازرگان را 37 درصد کاهش داد

سرویس آذربایجان غربی- مدیر پایانه مرزی بازرگان گفت: سال گذشته ۱۶۶ هزار و ۱۱۱ دستگاه کامیون از این مرز تردد کرده اما نسبت به سال 98 این میزان 37 درصد کاهش داشته است.

به گزارش کردپرس، جابر اکبرزاده متوسط تردد روزانه کامیون از این مرز را طی سال گذشته ۴۶۲ دستگاه عنوان کرد و افزود: در این مدت ۷۵ هزار و ۶۹۶ دستگاه کامیون از کشور خارج شد که به علت شیوع بیماری کووید ۱۹ و محدودیت‌های تجاری ناشی از آن، نسبت به سال ۱۳۹۸ حدود ۳۷ درصد کاهش نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: تعداد کامیون ورودی به کشور از این پایانه نیز در سال گذشته ۹۰ هزار و ۴۱۵ دستگاه بوده در حالی که سال پیش از آن، این تعداد ۱۵۷ هزار و ۴۷۵ دستگاه بود.

وی اظهار داشت: عمده کالاهای صادراتی در این مدت شامل محصولات کشاورزی و پتروشیمی و مصنوعات سنگی و فلزی بود که به کشورهای آسیایی و اروپایی صادر شد.

مدیر پایانه مرزی بازرگان همچنین عمده کالاهای وارداتی از طریق این پایانه مرزی را انواع ماشین آلات صنعتی، رنگ، اسکلت فلزی، انواع پارچه، لوازم و قطعات یدکی عنوان کرد.

گمرک بازرگان از روز پنجشنبه ۱۵خرداد ‌سال گذشته پس از پیگیری‌ های متعدد مسوولان فقط برای تردد کامیون‌ها به صورت ۲۴ساعته فعال شده است.

آذربایجان‌غربی دارای پنج پایانه مرزی شامل بازرگان ماکو، رازی خوی و سرو ارومیه در مرز ترکیه، صنم بلاغی پلدشت در مرز نخجوان و تمرچین پیرانشهر در مرز عراق است.

کد خبر 6944

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha