انحلال HDP باعث خرسندی PKK  و به نفع آن خواهد بود

سرویس ترکیه - فاتح اربکان رئیس حزب جدید رفاه در یک نشست خبری انحلال HDP را باعث خوشحالی PKK دانست.

به گزارش کردپرس، فاتح اربکان رئیس حزب جدید رفاه، با انتقاد از دادخواست انحلال حزب دموکراتیک خلق ها (HDP) گفت: "انحلال HDP به معنای مجازات غیر مستقیم رای دهندگانی است که به این حزب رأی داده اند. آنها دارند به این وسیله به طور غیرمستقیم مجازات و سرزنش می شوند و این کار واکنش مردم را به خود جلب می کند."
به نقل از خبرگلوبال فاتح اربکان رئیس حزب جدید رفاه، با شرکت در یک کنفرانس مطبوعاتی که در ساختمان حزب جدید رفاه برگزار شد به پرسش های خبرنگاران پیرامون انحلال HDP و مسائل سیاسی روز پاسخ داد. اربکان با اظهار این که حزب جدید رفاه مخالف تعطیلی احزاب سیاسی است، گفت: "اگر مشکلی در یک حزب سیاسی وجود دارد باید برای عموم مردم توضیح داده شود و آن حزب در صحنه سیاسی شکست بخورد."

اربکان با اشاره به انحلال حزب رفاه در سال 1998 گفت: "کسانی که امروز به بیرون کردن نماینده HDP از مجلس با صدای بلند داد و هوار واکنش نشان داده و خوشحال شدند همان هایی هستند که یک روز در سالی 1999 با بیرون کردن یک نماینده مجلس که روسری به سر داشت گفتند حق این زن را کف دستش بگذارید و کف زدند و هورا کشیدند. این رفتار کاملاً ریاکارانه و غیرصادقانه است. آنها مطابق ایدئولوژی خود عمل می كنند و متأسفانه این رفتارشان به وضوح نشان می دهد كه گفتمان آنها در مورد حقوق بشر و دموكراسی، قانون و عدالت توخالی و غیر صادقانه و ریاکارانه است."

اربکان با این استدلال که حزب کارگران کردستان (PKK) از انحلال HDP نفع خواهد برد گفت: "سازمان تروریستی PKK از انحلال HDP خیلی خرسند خواهد شد و انحلال HDP را به عنوان گواهی بر حقانیت خود بر عدم وجود راه حل سیاسی به مردم منطقه نشان خواهد داد."

اربکان با توصیف کنوانسیون استانبول به عنوان یک معاهده بدخواهانه که با تصمیم رئیس جمهور از شرش راحت شدیم گفت: "امثال این معاهده سمی است که در آزمایشگاه های قدرت های خارجی تولید می شود". او ادامه داد: "تصمیم رئیس جمهور برای خروج از این کنوانسیون موذیانه، و کثیف و بدخواهانه، که مستقیما ساختار خانواده و معنویات ما را نشانه رفته است، یک پیشرفت بسیار مثبت و سودمند است."

کد خبر 6890

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha