تمدید ممنوعیت تردد از مرز باشماق تا 2 هفته دیگر/ روستاهای کردستان از برگزاری جشن نوروز پرهیز کنند

سرویس کردستان- استاندار کردستان از مردم درخواست کرد با توجه به اینکه شرایط موجود شکننده است، از برگزاری جشن های نوروزی خودداری کنند.

به گزارش خبرگزاری کُردپرس، بهمن مرادنیا در آخرین جلسه ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا در سال 99، اظهار داشت: شنیده شده مردم بعضی از روستاهای کردستان به دنبال برگزاری جشن های نوروزی هستند، با وجود اینکه ما مخالف شادی مردم نیستیم و حتی در سالهای قبل، مردم را تشویق به برپایی جشن های نوروز می‌کردیم، اما امسال به دلیل شیوع کرونای جهش یافته به هیچ وجه برپایی این جشن ها به صلاح مردم نیست و تهدیدی علیه سلامت شهروندان به حساب می آید.

او اضافه کرد: با وجود ویروس جهش یافته کرونا هرگونه تجمعی می تواند خسارات جبران ناپذیری به بار بیاورد، بنابراین از مردم استان می خواهیم تاحداکثر مراقبت را از خود و خانواده هایشان به عمل بیاورند.

استاندار کردستان با تاکید بر اینکه با کوچکترین غفلت شرایط به نفع کرونا و به ضرر سلامت مردم تغییر می‌کند، تصریح کرد: آمار ویروس جهش یافته کرونا در بعضی شهرستانهای استان بالا و نگران کننده است و بر اساس آمار رسیده، برخی شهروندان در شهرهای مختلف نسبت به استفاده از ماسک کاملا بی تفاوت هستند که تداوم آن منجر به بحران خواهد شد.

مرادنیا همچنین بر لزوم محدود کردن سفرهای نوروزی در شرایط کرونایی تاکید کرد و اظهار داشت: سالهای قبل همه امکانات را برای پذیرایی از مهمانان فراهم می کردیم و هموطنان را برای سفر به استان کردستان تشویق می کردیم اما اکنون شرایط تغییر پیدا کرده و لازم است هموطنان از سفر به کردستان خودداری کنند.

وی افزود: با توجه به اینکه سوییت هایی که در بانه و مریوان اجاره داده می شود به طور معمول خانواده ها هم خود در آن ساختمان زندگی می کنند، بنابراین در این صورت احتمال ابتلای تعداد بیشتری وجود دارد بنابراین باید در صورت مسافرت به این شهرها، از هتل ها و مهمانسراهای مجوز دار استفاده کرد.

استاندار کردستان تاکید کرد: مردم ما همانند یکسال گذشته به توصیه ها و راهکارهای سیستم درمانی و بهداشتی اعتماد کنند تا استان وارد موج جدید کرونایی نشود.

موج شدید کرونا برای مریوان قابل تصور است

رییس دانشگاه علوم پزشکی کردستان هم در این نشست با ابراز نگرانی از عدم رعایت دستورالعملهای بهداشتی در برخی شهرستانهای استان از جمله مریوان و سنندج، اظهار داشت: در مریوان به علت اینکه هنوز بخش عمده ای از افراد به کرونا مبتلا نشده اند، نگرانی بسیاری درباره آن وجود دارد و وضعیتی مانند خوزستان برای آن قابل تصور است و همچنین در سنندج هم این وضعیت قابل پیش بینی است و احتمال موج شدیدی از کرونا در این دو شهر قابل تصور است

فرزین رضاعی با هشدار درباره سفر به مریوان و اقامت مسافر در این شهرستان، افزود: تعطیلات نوروز می‌تواند خطری برای شیوع گسترده کرونا در این شهرستان باشد و تاکید دانشگاه علوم پزشکی ممنوعیت پذیرش مسافر در شهرهای مسافرپذیر استان است.

وی با بیان اینکه ۹۶ درصد واکسن‌های ارسالی به استان به گروههای پرخطر و کادر درمان تزریق شده است، افزود: یک هزار و ۴۷۹ دز واکسن کرونا وارد استان شده که مختص بیماران سرطانی و خاص است و به زودی تزریق می شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کردستان با اشاره به جدیدترین یافته های علمی درباره ویروس جهش یافته کرونا در دنیا اظهار داشت: میزان مرگ و میر ناشی از این ویروس در یافته‌های اخیر ۵۰درصد بالاتر از ویروس کرونای عادی است.

وضعیت کرونایی دیواندره نارنجی است

رضاعی با بیان اینکه شیب کرونا در استان بصورت ملایم در حال صعودی شدن است، تاکید کرد: در حال حاضر دیواندره وضعیت نارنجی دارد و وضعیت سنندج هم تا چند روز آینده در زمینه آمار بیماری شدید خواهد شد.

کد خبر 6465

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha