سخنگوی مقتدی صدر: شانس عبادی  برای نخست وزیری از بین نرفته است

سرویس عراق و اقلیم کردستان- سخنگوی رهبر جریان صدر تاکید کرد که نخست وزیر کنونی عراق همچنان از شانس ادامه فعالیت در این سمت برخوردار است به شرط آن که مورد توافق گروه های پیروز انتخابات قرار گیرد.

به گزارش کردپرس، صلاح عبیدی، سخنگوی مقتدی صدر، رهبر جریان صدر و ائتلاف سائرون در گفت و گو با روزنامه الحیات چاپ لندن اعلام کرد که مشخصات نقشه تشکیل دولت جدید عراق بعد از تعطیلات عید سعید فطر روشن خواهد شد.

عبیدی با بیان این که حیدر عبادی، نخست وزیر کنونی عراق از جمله نامزدهای تصدی این سمت در دولت آینده خواهد بود، تاکید کرد که اگر وی مورد قبول طرف های پیروز انتخابات پارلمانی اخیر این کشور قرار بگیرد بعید نیست که برای یک دوره چهار ساله دیگر در سمت خود باقی بماند.

سخنگوی صدر در رابطه با تاثیر فرایند بازشماری دستی آرای انتخابات اخیر بر کرسی های ائتلاف سائرون به عنوان ائتلاف پیروز انتخابات نیز خاطر نشان ساخت که به باور وی بازشماری دستی درصد مشخصی از صندوق های اخذ رای بر شمار کرسی های این ائتلاف تاثیر نمی گذارد با این حال این مسئله و به ویژه لغو انتخابات نتایج خارج از کشور می تواند برخی نامزدهای راه یافته به پارلمان آینده را تغییر دهد.

این در حالی است که پیشتر برخی منابع سیاسی آگاه در عراق گفته بودند که هدف اصلی هم پیمانی ائتلاف سائرون با ائتلاف فتح به رهبری هادی عامری، جلوگیری از نخست وزیری یکی از اعضای حزب اسلامی الدعوه پس از تصدی این سمت طی 13 سال گذشته می باشد و در نتیجه شانس عبادی برای ادامه نخست وزیری از بین رفته است.

کد خبر 61469

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha