جماعت گولن در حال آماده سازی برای اقدامی جدی در ترکیه است

سرویس ترکیه - حزب خوب ترکیه گزارشی آماده کرده که در آن به تهدید جماعت گولن برای انجام یک اقدامی جدی در ترکیه توسط بخش های مخفی این سازمان اشاره شده است.

به گزارش کردپرس به نقل از روزنامه جمهوریت، حزب خوب ترکیه گزارشی آماده کرده است که در آن از تهدید جماعت گولن برای انجام یک اقدامی جدی در ترکیه سخن گفته شده و تاکید شده است که رهبران این سازمان به ویژه جریانی که در زندان های ترکیه به وجود آمده است، در نهایت به گروه های تندرو تری تبدیل خواهند شد.

در این گزارش آمده است: بخش های مخفی سازمان جماعت گولن در حال آماده سازی برای یک اقدام جدی در ترکیه هستند. جماعت گولن قبل از مسئله 17 – 25 دسامبر در محرمانه ترین بخش های دولت حضور داشته و در همه بخش های دولتی نفوذ کرده بودند. با در نظر گرفتن این مسئله که بخش اعظم این نفوذ از سال 2003 تا 2013 صورت گرفته است بنابراین مسئولیت این موضوع با حکومت فعلی ترکیه است. با نابود کردن اصل لیاقت و عدالت در داخل دولت ضعف بزرگی را به وجود آورده که در نهایت به اقدام به کودتا در 15 جولای منتهی شد. هدف سازمان جماعت گولن نابودی نظام دموکراتیک در ترکیه است. به همین دلیل نیز سازمان در ترکیه به هیچ عنوان خواستار تغییر دموکراتیک اقتدار در ترکیه نیست.

همچنین در ادامه این گزارش تاکید شده است: برای جماعت گولن، دوران رقابت سیاسی با رجب طیب اردوغان به پایان رسیده و یک جنگ کیهانی آغاز شده است، در این جنگ کیهانی هم برای این که رهبر جماعت گولن پیروز شود، اردوغان باید در اقتدار باقی بماند. یعنی در انتخابات دموکراتیک اردوغان نباید شکست بخورد. به همین دلیل جماعت گولن نه خواستار تغییر دموکراتیک اقتدار در ترکیه است و نه در صورت تغییر آن را قبول خواهد کرد. جماعت گولن بزرگترین دشمن داخلی حقوق دموکراتیک لائیک ترکیه است.

کد خبرنگار: 30102

کد خبر 55590

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha