هفت شبه نظامی PKK در یک عملیات هوایی در شمال عراق کشته شدند

سرویس ترکیه- ستاد کل نیروهای مسلح ترکیه اعلام کرد در بمباران مواضع PKK در مناطق شمالی کردستان عراق، هفت عضو PKK کشته شدند.

به گرارش کردپرس به نقل از دیلی صباح، ستاد کل نیروهای مسلح ترکیه اعلام کرد در یک عملیات هوایی در مناطق شمالی عراق علیه مواضع حزب کارگران کردستان (PKK)، هفت عضو این گروه کشته شدند.

بر اساس بیانیۀ ستاد کل نیروهای مسلح ترکیه، جنگنده های نیروی هوایی ارتش ترکیه مواضع شبه نظامیان PKK را در مناطق متینا، گره، آواشین و بازیان بمباران کردند. این مواضع توسط تجهیزات جاسوسی و شناسایی از پیش تعیین شده بودند.

بر اساس این بیانیه، در این عملیات چندین پناهگاه نیروهای PKK منهدم شدند.

ارتش ترکیه از ماه جولای 2015 تا کنون مواضع PKK را در شمال عراق، به ویژه در منطقۀ قندیل که اردوگاه و مرکز اصلی این گروه است، مورد حمله قرار می دهد.

لازم به ذکر است روز گذشته مراد قاراییلان از فرماندهان PKK بیلان یک سال درگیری با نیروهای حکومت ترکیه را اعلام کرد و گفت آماری که حکومت ترکیه از تلفات نیروهای PKK اعلام می کند خلاف واقع و بزرگ نمایانه است. حکومت ترکیه نیز همین اتهام را متوجه PKK کرده و معتقد است این گروه برای تبلیغ مؤثر در میان مردم، اقدامات خود را بزرگ تر از آنچه در واقع بوده جلوه می دهد.

کد خبرنگار: 30103

کد خبر 50779

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha