اردوغان در مسئله قدس چرا از دونالد ترامپ انتقادی نمی کند؟

سرویس ترکیه – مرال آکشنر، رئیس حزب خوب ترکیه در اظهاراتی با اشاره به مسئله بیت المقدس عنوان کرده است: ما واکنش های اردوغان در برابر اسرائیل را شنیدیم و دیدیم ولی در خصوص دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا چرا اظهارات قاطعانه ای را از سوی رئیس جمهور ترکیه شاهد نیستیم؟

به گزارش کردپرس به نقل از روزنامه دیوار، مرال آکشنر، رئیس حزب خوب ترکیه در اظهاراتی با اشاره به مسئله بیت المقدس و انتقال پایتخت رژیم صیهونیستی اسرائیل به این شهر مقدس عنوان کرده است: قدس مهمترین موضوع تک تک ماها است. هر کسی که در ترکیه زندگی می کنند در خصوص قدس یک واکنش مشترک دارند. ولی در اینجا 2 سوال وجود دارد که باید پرسیده شود. ما واکنش های اردوغان در برابر اسرائیل را شنیدیم و دیدیم ولی در خصوص دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا چرا اظهارات قاطعانه ای را از سوی رئیس جمهور ترکیه شاهد نیستیم؟ اگر واقعا با سیاست های آمریکا مخالف هستید و به آن درجه از مخالفت رسیده اید که این انتقادات را به گوش جهانیان برسانید آیا پایگاه نظامی اینجیرلیک را خواهید بست یا نه؟ در روابط شخصی خود با آمریکا تجدید نظر خواهید کرد یا نه؟ آنقدر اظهارات تند ایراد کرده و سپس هیچ اقدامی نکرده اید که اعتبار کشور را از بین برده اید.

وی در ادامه اظهارات خود با اشاره به سفر اخیر خود به جنوب شرق ترکیه گفت: در این کشور باید مهمترین و واقعی ترین مشکلات این کشور به گفتگو گذاشته شده و برای حل و فصل آن تلاش شود. ما به عنوان حزب خوب در ترکیه ادعای این را داریم که برای حل این مشکل راه های خوبی طراحی کرده ایم. در نزد ما شرق و غرب یکی هستند.

کد خبرنگار: 30102

کد خبر 49842

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha