واکنش وزارت پیشمرگ به عدم اشاره عبادی به نقش این نیرو در شکست داعش

سرویس عراق و اقلیم کردستان- وزارت پیشمرگ اقلیم کردستان با انتقاد شدید از نخست وزیر عراق و عدم اشاره وی به نقش نیروی پیشمرگ در جنگ داعش، تاکید کرد که وی نتوانسته به عنوان نخست وزیر کشور رفتار مناسنی داشته باشد.

به گزارش کردپرس، به نقل از شارپرس، در اطلاعیه ای که از سوی وزارت پیشمرگ اقلیم کردستان منتشر شده، آمده که حیدر عبادی نخست وزیر عراق در سخنرانی خود به مناسبت پایان جنگ داعش و شکست این گروە تروریستی هیچ اشاره ای به نام نیروهای پیشمرگ و نقش آن ها در این پیروزی نکرده و این در حالی است که به جز نیروی پیشمرگ نام تمامی نیروهای عراقی را برده و از آن ها تقدیر کرده است.

همچنین تاکید شده که عبادی بار دیگر نتوانست به عنوان نخست وزیر کشور رفتار مناسبی از خود نشان دهد و نقش پیشمرگ ها را نادیده نگیرد و این در حالی است که جهان شاهد است این نیروی پیشمرگ بوده که اولین بار و پیش از دیگر نیروهای عراقی که عبادی از آنان نام برده، داعش را شکست داده و اگر نیروی پیشمرگ نبود، بعید نیست هنوز هم نیمی از جغرافیای عراق تحت اشغال داعش می بود.

وزارت پیشمرگ تاکید کرده: وجدان عبادی چگونه آرام می گیرد در حالی نتوانست نفرت خود از نیروی پیشمرگ را پنهان سازد و چە پاسخی به خانواده وفرزندان 1824 شهید پیشمرگ و بیش از 10 هزار پیشمرگ مجروح می دهد؟

در پایان نیز آمده که متاسفانه نخست وزیر عراق به جای آنکه برای فراهم ساختن زمینه مناسب گفتگو و حل مشکلات تلاش کند، در جهت عکس آن عمل می کند.

کد خبر 49814

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha