۲۰ نفر از اعضای باند«کیس عنکبوت» در شهرداری سنندج دستگیر شدند

سرویس کردستان- رئیس کل دادگستری کردستان گفت: «کیس عنکبوت» روایت شبکه‌ای متخلف از دلالان و برخی از پرسنل شهرداری سنندج در ساخت‌وسازهای غیرمجاز بوده که با ورود اداره‌کل اطلاعات و دستگاه قضائی استان کردستان ۲۰ نفر اعضای این باند شناسایی و بازداشت شدند.

به گزارش کرد پرس، حجت‌الاسلام سیدحسین حسینی گفت: کیس عنکبوت روایت شبکه‌ای متخلف از دلالان و برخی از پرسنل و کارکنان حوزه اجرائیات شهرداری سنندج در ساخت‌وسازهای غیرمجاز بوده که در سالیان اخیر در این شهرستان گسترش پیدا کرده بود.

وی افزود: این پدیده باعث کاهش درآمدهای شهرداری و ایجاد مشکلات در تأمین هزینه‌های شهرداری و گسترش حاشیه‌نشینی می‌شد که با ورود اداره کل اطلاعات و هماهنگی با دستگاه قضائی بازداشت شدند.

رئیس کل دادگستری کردستان با ابراز خرسندی از اینکه هر اقدامی در راستای پیگیری مطالبات مردمی باشد، قطعاً موفق و نتیجه‌دار خواهد بود، اظهار کرد: مردمی که از لحاظ معیشتی در سطح پایین‌تری قرار داشته، به‌خاطر وضعیت زندگی‌شان در مناطق حاشیه‌نشین شهر اقدام به ساخت و ساز کرده و برای گرفتن مجوز و پیشبرد کارهایشان به افرادی وصل شدندکه به صورت شبکه‌ای اقدامات غیرقانونی انجام می‌دادند.

حجت الاسلام حسینی به تشریح شیوه ساخت‌وسازهای غیرمجاز در سطح شهر پرداخت و ادامه داد: مالکان نسبت به ساخت و ساز اقدام کرده و فکر می‌کردندکارشان به صورت قانونی اجرا می‌شود در حالی‌که پرونده تخلف آنها به کمیسیون ماده 100 رفته و به‌خاطر عدم رعایت قانون و نکات ایمنی، مشکلاتی برایشان ایجاد و دستور تخریب صادر شد.

وی ورود و تصرف اراضی وقفی، ارتشاء برخی کارکنان شهرداری سنندج و کلاهبرداری و تحصیل مال نامشروع توسط دلالان را از جمله اتهامات اعضای باند کیس عنکبوت شهرداری سنندج عنوان کرد و یادآور شد: رشوه‌گیران شهروندان را فریب داده و از این طریق از آنان کلاهبرداری می‌کردند. قطعاٌ آثار و تبعات این تخلف در اعمال مجازت کلاهبرداران لحاظ می‌شود.

رئیس کل دادگستری کردستان بیان کرد: این شبکه شهر سنندج را تقسیم‌بندیو هر منطقه را به تعدادی از دلالان واگذار کرده بودند و از حساب‌های بانکی سایر افراد برای تبادل مبالغ بانکی و همچنین پمپ‌بنزین‌ها برایدریافت وجه نقد و رشوه استفاده و چندین شرکت پوششی خدماتی برای دریافت پیمانکاری از شهرداری و ارگان‌‍‌ها تأسیس و نسبت به تصرف زمین‌های اوقافی اقدام می‌کردند.

حجت الاسلام حسینی با بیان اینکه این شبکه مالکان اصلی زمین‌ها را تحت فشار قرار داده و از سوی دیگر پرسنل اجرائیات شهرداری که اصرار به اجرای قانون داشتند، مورد ضرب و شتم قرار می‌دادند، گفت: گزارشات نادرست دلالان باعث تخریب پروژه‌ها و نفوذ به دستگاه‌های خدمات‌رسان از جمله راهداری در استان شده بود.

وی با بیان اینکه در حوزه امنیت داخلی و خارجی دشمنی‌ها از سوی بیگانگان نسبت به کشور و استانمان زیاد است، افزود: در کنار قدرت و تجهیزات نظامی، نیازمند قدرت نرم نیز هستیم و باید امنیت کشور تأمین شود؛ سربازان گمنام امام زمان(عج) برای خنثی کردن توطئه‌های دشمنان و تأمین و حفظ امنیت پایدار در کنار سایر متولیان امنیت در کردستان زحمات زیادی انجام داده که جای قدردانی دارد.

رئیس‌کل دادگستری استان کردستان با اشاره به اینکه هر حادثه کوچک و بزرگی که باعث ضرر و زیان شود، زیان‌بار و خسارت‌هایی در پی دارد، اظهار کرد: دشمنان جدا از اقدامات علنی به تحرکات مخفی روی آورده که خوشبختانه سربازان گمنام امام زمان(عج) به خوبیآن را رصد کرده و وظایفشان را به نحو احسن انجام می‌دهند.

حجت الاسلام حسینی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب در سال 1380 یک فرمان هشت ماده‌ای در حوزه مبارزه با مفاسد اقتصادی صادر فرموده که در یکی از بندها وزارت اطلاعات را مکلف کرده که در با مفاسد عمومی و کلان و حوزه‌هایی که آسیب‌پذیر بوده، ورود کنند که یکی از این حوزه‌ها در استان، شهرداری‌هاست.

وی با بیان اینکه مقابله با ساخت‌وسازهای غیرمجازیکی از مطالبات و دغدغه مردم است، یادآور شد: مفاسد و اقدامات ضدامنیتی از سوی مراجع اطلاعاتی و امنیتی و یا مراجع قضائی پیگیری شده که در این زمینه و مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز در شهرداری سنندج که به صورت سازمان یافته بود، هر دو مرجع قضائی و امنیتی ورود کردند.

رئیس کل دادگستری کردستان با بیان اینکه عموم ساخت‌وسازها بدون پیش‌بینی امکانات و خدمات اولیه شهری ایجاد شده که مشکلاتی را برای مردم و حوزه شهری ایجاد کرده بود، بیان کرد: دستگاه اطلاعاتی با نظارت و دستور مرجع قضائی به ماجرای ساخت و سازهای غیرمجاز در شهرداری سنندج ورود و عوامل و سرشبکه‌ها شناسایی، بازداشت و پرونده قضائی آنان سیر قانونی خود را دنبال می‌کند.

کد خبر 44016

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha