نوام چامسکی و جرمی کوربین حامیان جدی حزب کردی HDP

سرویس جهان- بر اساس گزارش ان بی ای، نوام چامسکی زبانشناس و منتقد مشهور و جرمی کوربین، رهبر سابق حزب کارگر انگلیس از جمله شخصیت های شناخت شده جهانی هستند که خواستار رفع تهدیدهای رئیس جمهور ترکیه علیه حزب کردی دموکراتیک خلقها هستند.

به گزارش کردپرس، نشریه ان بی ای از انتشار درخواست دهها شخصیت جهانی برای رفع تهدید رجب طیب اردوغان علیه حزب کردگرای دموکراتیک خلقهای ترکیه یا HDP خبر داد که از جمله آنها نوام چامسکی، زبانشناس و منتقد سیاسی مشهور آمریکایی و جرمی کوربین، رهبر سابق حزب کارگر انگلیس هستند.

نامه دهها شخصیت جهانی مشهور از میان اساتید دانشگاه، هنرمندان و چهره های سیاسی حهان که در آن حمایت خود را از این حزب کردی اعلام کرده اند از سوی شبکه جهانی احزاب، جنبش ها، اتحادیه ها و فعالان ترقی خواه جهان منتشر شده است.

آنها در این نامه هشدار داده اند ممنوع الفعالیت کردن حزب کردگرای دموکراتیک خلقها از سوی دولت رجب طیب اردوغان به معنای خشکاندن ریشه دموکراسی در ترکیه است.

بر اساس گزارش ان بی ای، جرمی کوربین و نوام چامسکی از جمله چره های سیاسی و علمی جهان هستند که بارها حمایت خود را از حل مسالمت آمیز مسئله کردها در ترکیه اعلام کرده اند.

کد خبر 44004

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha