کشف ۴۰ تُن بید جنگلی قاچاق در کارگاه تولیدی سردشت

سرویس آذربایجان غربی- رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری سردشت از کشف ۴۰ تُن بید جنگلی قاچاق در ۲ کارگاه تولیدی و چوب بری در این شهرستان خبر داد.

به گزارش کردپرس، رحمت ابراهیمی در این باره افزود: ۳۵ تُن چوب بید فرآوری شده جنگلی را در یک کارگاه تولید جعبه و پنج تُن نیز از یک کارگاه چوب بری با همکاری ماموران یگان حفاظت و نیروی انتظامی این شهرستان کشف و ضبط شد.

او افزود: امسال در مجموع بیش از ۱۰۵ تُن چوب جنگلی توسط ماموران یگان حفاظت این شهرستان کشف و از ارسال آن به سایر مناطق جلوگیری شده است.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری سردشت گفت: چوب‌های تولیدی در شهرستان باید در کارگاه‌ها و واحدهای تولیدی شهرستان و در راستای ایجاد اشتغال و پایداری مراکز اشتغال مصرف شود و اجازه خروج چوب از شهرستان داده نمی‌شود.

او تاکید کرد: برای قطع و حمل درخت های باغی نیز نیاز به استعلام و دریافت مجوز از ادارات منابع طبیعی و جهاد کشاورزی است که عدم دریافت این مجوزها منجر خواهد شد تا بار چوب کشف شده به عنوان چوب قاچاق محسوب شود.

ابراهیمی گفت: امسال با همکاری شهرداری، آموزش و پرورش و سایر ارگان های در این شهرستان در طول هفته منابع طبیعی بیش از ۵۰ هزار اصله نهال رایگان توزیع و غرس شده است.

کد خبر 43968

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha