معرفی خردسال‌ کرمانشاهی به عنوان کوچک‌ترین شاهنامه‌خوان ایران

سرویس کرمانشاه _ آیین استقبال از بهار و معرفی خردسال‌ترین شاهنامه‌خوان ایران در سالن آمفی‌تئاتر مرکز شماره ۴ کانون کرمانشاه برگزار شد.

به گزارش کردپرس، در راستای ترویج قصه‌های آیینی سنتی و ترویج شاهنامه‌خوانی و شاهنامه به عنوان اثر فاخر ادبیات ایران و همچنین طرح کرمانشاه سرزمین قصه‌ها، آیین استقبال از بهار و معرفی خردسال‌ترین شاهنامه‌خوان ایران با همکاری کانون استان کرمانشاه و گروه شاهنامه‌خوانی سفیران سیمرغ در سالن آمفی‌تئاتر مرکز شماره ۴ کانون برگزار گردید.

مدیرکل کانون استان گفت: با توجه به اعلام بنیاد فردوسی توس و اهدای لوح سپاس، آنیسا درخشی کودک سه ساله‌ی کرمانشاهی به عنوان کوچکترین شاهنامه‌خوان حال حاضر ایران معرفی شد.

محمد خیاط‌ زنجانی افزود: بر همین اساس در راستای ترویج هنرهای آیینی سنتی و همچنین تثبیت هویت ایرانی اسلامی به عنوان یکی از رسالت‌های کانون برای کودکان و نوجوانان، آیین رونمایی و معرفی این خردسال شاهنامه‌خوان در آستانه‌ی نوروز با همکاری گروه شاهنامه‌خوانی سفیران سیمرغ اجرا گردید.

زنجانی در ادامه بیان کرد: در این آیین که با حضور شاهنامه‌خوانان کودک و نوجوان و والدین آنان، شاهنامه‌پژوهان و ادیبان پیشکسوت استان و برخی از مسئولین فرهنگی و هنرمندان برگزار گردید، از لوح بنیاد فردوسی توس و آنیسا درخشی به عنوان خردسال‌ترین شاهنامه‌خوان حال حاضر ایران رونمایی شد.

اجرای گروهی و انفرادی به زبان‌های فارسی و کردی توسط کودکان و نوجوانان گروه شاهنامه‌خوانی سفیران سیمرغ، اجرای زنده ترانه‌های شاد با مضمون بهار و نوروز، تقدیر از آنیسا درخشی شاهنامه‌خوان خردسال و تقدیر از سرپرست گروه خانم صبا عباسی به عنوان مروج شاهنامه‌خوانی برای کودکان و نوجوانان از برنامه‌های اجرا شده در این مراسم بود.

کد خبر 43925

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha