ایجاد منطقه آزاد مشترک برای کرمانشاه و دیاله توسعه آفرین است

سرویس کرمانشاه _ محمدطیب صحرایی ایجاد منطقه آزاد مشترک میان دیالی و کرمانشاه را یک طرح توسعه آفرین توصیف کرد و گفت: در صورت تمایل طرف عراقی، پیگیری های لازم برای ایجاد منطقه آزاد مشترک میان دو استان و بهره مند شدن مردم از مزایایی مانند تردد بدون ویزا در این منطقه با جدیت انجام می شود.

به گزارش کردپرس، استاندار کرمانشاه در دیدار «محمد سامی حمید» رئیس اتاق بازرگانی و صنعتی دیاله و هیاتی از تجار و فعالین اقتصادی عراق که با حضور رئیس اتاق بازرگانی کرمانشاه و در دفتر استاندار برگزار شد؛ عنوان کرد: ایران و عراق دارای ریشه‌های تاریخی، فرهنگی، دینی و مذهبی بسیار عمیقی هستند و این برادری و ریشه‌های اعتقادی مشترک، یک بستر بسیار آماده برای گسترش مناسبات ایجاد کرده است.

وی افزود: بر همین اساس افزایش سطح ارتباطات میان دو استان دیاله و کرمانشاه در حوزه‌های گردشگری مذهبی و سلامت، مبادلات تجاری، همکاری های دوجانبه اقتصادي و فرهنگی به عنوان یک اولویت اصلی دنبال می‌شود.

دکتر صحرایی بر تقویت همبستگی های فرهنگی میان مردم دو استان تاکید کرد و گفت: کرمانشاه آماده تسهیل گری در مسیر رفت و آمدهای معمول ساکنان دو استان در حوزه های زیارتی و سیاحتی و درمانی و راه‌اندازی خطوط اتوبوسرانی و پروازی میان دو استان است.

وی ادامه داد: در نشست اخیر با رئیس صدا و سیما پیشنهاد ساخت سریال‌های مشترک با کشور عراق را ارایه کرده ایم که با استقبال روبرو شد و استان دیاله هم می تواند در ساخت این سریال‌ها مشارکت کند.

دکتر صحرایی یکی از اولویت‌های اصلی استان کرمانشاه را اتصال خطوط ریلی و بزرگراهی به کشور عراق معرفی کرد و گفت: خوشبختانه یک عزم جدی در دولت برای اتصال خطوط ریلی و بزرگراهی غرب کشور از مسیر کرمانشاه به کشور عراق شکل گرفته است.

وی یکی دیگر از اولویت ها را افزایش مبادلات تجاری با استان دیاله عنوان کرد و گفت: استان دیاله دروازه اصلی دسترسی کرمانشاه به کشور عراق و سوریه و دریای مدیترانه است و از اهمیت ویژه ای برای ما برخوردار است.

مقام عالی استان گفت: همچنین خواهان سرمایه گذاری اقتصادی مشترک در حوزه بهداشتی و درمانی و اقتصادی میان دو استان هستیم.

وی افزود: سخت‌ترین عمل های جراحی به صورت روزمره در بیمارستان‌های کرمانشاه در حال انجام است که بخشی از این خدمات به بیماران عراقی ارایه می‌شود و امکان گسترش این خدمات کاملا فراهم است.

کد خبر 43703

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha