درهای MHP به روی آکشنر بسته است/آکشنر یک ورشکسته سیاسی است

سرویس ترکیه - اعضای ارشد MHP که نخواستند نامشان فاش شود، اعلام کردند که این حزب پذیرای بازگشت آکشنر به MHP و ائتلاف جمهور نیست. 

به گزارش کردپرس، در حالی که واکنش ها به جدایی مرال آکشنر رهبر حزب خوب ترکیه از ائتلاف ملت (اپوزیسیون) همچنان ادامه دارد، گمانه زنی هایی درباره امکان پیوستن این حزب به ائتلاف جمهور به گوش می رسد.

روزنامه جمهوریت امروز در خبری با اشاره به نظرات ضد و نقیض از سوی اعضای ائتلاف جمهور نوشت: در حالی که مصطفی دستیچی رئیس حزب همبستگی بزرگ (BBP) و یکی از احزاب کوچک شریک در ائتلاف جمهور، در واکنش به جدایی آکشنر اعلام کرد که پیوستن حزب خوب به ائتلاف جمهور را به فال نیک می گیرد، اعضای ارشد حزب حرکت ملی (MHP) دیگر عضو اصلی ائتلاف حاکم، اعلام کردند که درهای این حزب به روی آکشنر بسته است.

برخی اعضای ارشد MHP که جمهوریت نام آنها را فاش نکرده است، گفته اند که از جدایی آکشنر از اپوزیسیون غافلگیر نشده اند. زیرا این جدایی ها مرام اوست.

یکی از این افراد با اشاره به عضویت موثر آکشنر در تاسیس حزب عدالت و توسعه (AKP) گفته است: «او مدت کوتاهی این حزب را ترک کرد و به MHP پیوست. او می خواست رهبر MHP شود. اما وقتی موفق به این کار نشد، در انتخابات 7 ژوئن 2015 برای تجزیه این حزب تلاش کرد و سعی کرد بین برادران ناسیونالیست اختلاف بیاندازد. حالا هم همین کار را با ائتلاف اپوزیسیون کرده است. چرا باید MHP درهای خود را برای کسی باز کند که زندگی سیاسی اش پر از نوسان است؟»

این مقام ارشد MHP افزوده است: «آکشنر یک ورشکسته سیاسی است. او رأی دهندگان به حزبش را فریب داد و اعتماد آنها را از دست داد. ما اعتقاد داریم کسی که یک بار رفقای خود را بفروشد، دفعات دیگر هم این کار را می کند. بنابراین ما هیچ کاری با یک حزب ورشکسته سیاسی و رئیس آن نداریم.»

بنا بر خبر جمهوریت، مقامات MHP اعلام کرده اند که اگرچه آکشنر راه بازگشتی ندارد، اما ملی گرایانی که به او پیوسته بودند، و حالا پشیمان هستند می توانند به دامان حزب خود بازگردند. آنها همچنین ادعا کرده اند که: «دوستان ما در گروه اولکو اجاقلاری که آخرین کار آکشنر را دیدند، به حزب ما بازگشتند.»

کد خبر 43596

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha