تغییر موضع سیاستمداران سوئد نسبت به گروه های کرد

سرویس جهان- شبکه نورد گزارش داد موضع سیاستمداران سوئدی نسبت به کردها و گروههای کرد، پس از درخواست این کشور برای پیوستن به ناتو عوض شده است.

به گزارش کردپرس، دولت سوئد که 100000 شهروند کردتبار را در خود جای داده و دفتر برخی گروههای کردی مانند اداره خودگردان کرد سوریه در این کشور دایر شده، اکنون با درخواست ترکیه تلاش می کنند حمایت از آنها را کمرنگ کند. دلیل آن واضح است؛ ترکیه به سوئد گفته است اگر می خواهید آنکارا با درخواست شما برای پیوستن به ناتو موافقت کند و از حق وتوی خود در ناتو استفاده نکند، حمایت از کردها را متوقف کنید.

شبکه نورد که اخبار کشورهای اسکاندیناوی از جمله سوئد را پوشش می دهد، در گزارشی به علت تغییر موضع سریع سوئد نسبت به کردها و گروههای کرد پرداخته است.

این شبکه در گزارش خود تاکید کرده است که نه تنها نظر دولت سوئد بلکه موضع سیاستمداران این کشور نیز نسبت به کردها تغییر کرده و آنها مانند گذشته از کردها و گروههای کرد حمایت نمی کنند.

این شبکه دلیل تغییر موضع سوئد و سیاستمداران این کشور نسبت به کردها را حفظ منافع این کشور از جمله به دست آوردن عضویت در نهاد نظامی ناتو عنوان کرده است. ترکیه به عنوان یکی از 30 عضو ناتو می تواند مانع از تحقق خواسته استکهلم شود.

شبکه نورد اشاره کرد که موضع سیاستمداران سوئدی، به صورتی ناگهانی نسبت به کردها و گروههای کردی ساکن این کشور عوض شده است. کردها که تا دیروز متحد سوئد محسوب می شدند حالا وابسته به گروههای تروریستی قلمداد می شوند.

در این گزارش تاکید شده است که کردها بار دیگر قربانی سیاستهای ضدکردی رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه شده اند.

کد خبر 43577

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha