عملیات بتن ریزی واحدهای زلزله زده در خوی آغاز شد

سرویس آذربایجان غربی- مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان غربی گفت: عملیات آواربرداری ۸۳۲ واحد مسکونی زلزله زده در روستاهای خوی پایان یافته وعملیات بتن ریزی واحدهای زلزله زده در خوی از امروز با بتن ریزی ۶ واحد آرماتور بندی شده در روستای وار از بخش فیرورق آغاز شد.

به گزارش کردپرس، جعفر برزگر افزود: عملیات آواربرداری واحدهای احداثی در ۱۶ محور با استقرار ۱۴۰ دستگاه ماشین آلات سنگین بنیاد مسکن استان های آذربایجان‌غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، زنجان ،کردستان و قزوین و سایر دستگاه های خدمات رسان استان با سرعت ادامه دارد.

مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان غربی ادامه داد: قرار است طبق ارزیابی های صورت گرفته ۲ هزار و ۱۲۰ واحد در خوی آواربرداری شود.

برزگر گفت: ابلاغ دستورکارهای واحدهای تعمیری در مناطق زلزله زده شهرستان خوی هم ادامه دارد و این دستورکارها تاکنون به ۱۰ هزار و ۹۰۰ واحد مسکونی در مناطق شهری و روستایی زلزله زده شهرستان خوی برای تعمیر و سکونت شهروندان ابلاغ شده است.

او افزود: همچنین مصالح ساختمانی از جمله سیمان و میلگرد مورد نیاز جهت شروع عملیات پی کنی و بتن ریزی از محل اعتبارات داخلی بنیاد مسکن تامین و به ۳۷۵ واحد مسکونی روستایی آواربرداری شده توزیع شده است.

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان غربی اظهار کرد: با استقرار ستاد‌های معین آذربایجان غربی در مناطق زلزله زده شهرستان خوی عملیات آواربرداری و ابلاغ دستورکار‌های واحد‌های مسکونی تعمیری تا پایان اسفند به اتمام خواهد رسید.

برزگر افزود: دستورکار‌های تعمیری تاکنون به ۱۰ هزار ۷۴۰ واحد مسکونی در مناطق شهری و روستایی زلزله زده شهرستان خوی برای تعمیر و سکونت شهروندان ابلاغ شده است.

او تصریح کرد: لیست واحد‌های احداثی جهت صدور پروانه ساختمانی به مراجع صدور پروانه از جمله دهیاری‌ها و شهرداری ارسال شده است تا در کوتاهترین زمان ممکن فرآیند صدور پروانه‌های ساختمانی در محل روستا‌ها و شهر‌ها صورت گیرد.

برزگر گفت: مصالح ساختمانی از جمله سیمان و میلگرد مورد نیاز جهت شروع عملیات پی کنی و بتن ریزی از محل اعتبارات داخلی بنیاد مسکن تامین و به ۳۷۵ واحد مسکونی روستایی آواربرداری شده توزیع شده است.

زمین لرزه ۵.۹ ریشتری ساعت ۲۱:۴۴ روز هشتم بهمن ماه، خوی را لرزاند و باعث بروز خسارت کلی و جزئی به بیش از ۱۳ هزار واحد مسکونی شد.

کد خبر 43298

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha