به تعویق انداختن انتخابات از سوی اردوغان کودتا است

سرویس ترکیه - داوود اوغلو رهبر حزب آینده ترکیه تلاش دولت اردوغان برای به تعویق انداختن انتخابات آتی را کودتای مدنی دانست.

به گزارش کردپرس، احمد داوود اوغلو، رهبر حزب آینده، و نخست وزیر اسبق دولت حزب عدالت و توسعه (AKP)، در واکنش به خبر تلاش دولت AKP برای به تعویق انداختن انتخابات، این کار را به مثابه کودتای مدنی و ظلم در حق ملت داغدار ترکیه توصیف کرد.

داوود اوغلو با انتشار ویدئویی در صفحات مجازی خود خطاب به سردمداران AKP گفت: «ای صاحبان قدرت! دانشگاه ها را نبندید! با سناریوهای به تعویق انداختن انتخابات در حالی که مردم داغدارند، اقدام به کودتای مدنی نکنید، مردم را تهدید نکنید، دسیسه نکنید، فقط وظایفاتان را انجام بدهید.»

او با بیان این که اخبار مناطق زلزله زده قلبش را به درد آورده است، گفت: «تعداد کشته شدگان ما از 35 هزار و مجروحان از 100 هزار گذشت. میلیون ها نفر از مردم ما در تلاش برای ترک منطقه و یافتن خانه در شهرهای دیگر هستند.»

داوود اوغلو با اشاره به سخنان تهدید آمیز اخیر دولت باغچه لی رهبر حزب حرکت ملی (MHP) علیه هنرمندان و گروه های مدنی داوطلب امدادگری در مناطق زلزله زده، گفت: «آقای باغچه لی مثل همیشه باز با همان چهره عصبانی، با همان زبان نفرت پراکن، با همان تهدیدها حرف زد. او سازمان های غیردولتی را که برای کمک به مردم ما به مناطق زلزله زده رفته بودند، تهدید کرد. او داوطلبان امدادرسانی را تهدید کرد. آقای باغچه لی از تهدیدات شما خسته شده ایم. ملت ما اکنون انتظار نوعی دیگر از سیاست دارد. ملت نمی خواهد چهره سیاستمداری را ببیند که حتی در روزهای داغداری مردم، دیگران را تهدید می کند.»

او در واکنش به سخنان اخیر رجب طیب اردوغان رئیس جمهور و رئیس AKP، سخنان اردوغان و باغچه لی را پر از نفرت و تهدید توصیف کرد و گفت: «آنها در حالی مدام از ملی گرایی و ملت حرف می زنند که در سخنانشان نشانی از ملی گرایی یا دعوت به وحدت نیست.»

او گفت: «ملت تصمیم خواهد گرفت که چه کسی صاحب حق و چه کسی ناحق است.»

داوود اوغلو تصمیم اردوغان برای تعطیلی دانشگاه ها را باعث آسیب های جبران ناپذیر به روند آموزش دانست.

رهبر حزب آینده در پایان یک بار دیگر به تعویق انداختن انتخابات از سوی حزب حاکم را ظلم به مردم توصیف کرد و گفت: «شما به جای این که به تامین نیازهای مردم بپردازید، در حال محاسبات انتخاباتی و برنامه ریزی برای ماندن در قدرت هستید. اما ما (اپوزیسیون) این اجازه را به شما نخواهیم داد. ما دموکراسی را زنده نگه خواهیم داشت.»

کد خبر 42806

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha