بانوی هنرمند کرمانشاهی کار آفرین نمونه صنایع‌دستی کشور شد

سرویس کرمانشاه _ بانوی هنرمند کرمانشاهی در اولین دوره جشنواره کارآفرینان نمونه میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، به عنوان کارآفرین نمونه صنایع‌دستی معرفی شد.

به‌گزارش کردپرس؛ در نخستین جشنواره کارآفرینان نمونه میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، فرشته حسینی مدیرعامل شرکت تعاونی بانوان گیوه باف روستای میوان شهرستان پاوه از توابع استان کرمانشاه به‌ عنوان‌ کارآفرین نمونه صنایع‌دستی کشور انتخاب شد.

امین کوگانی معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی استان کرمانشاه ضمن تبریک این موفقیت گفت: خانم حسینی از کارآفرینان نمونه استان در حوزه تولید و توسعه گیوه بافی در شهرستان پاوه است.

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی استان کرمانشاه، افزود: شرکت تعاونی بانوان گیوه باف روستای میوان از جمله تعاونی‌های برتر استان در حوزه تولید صنایع‌دستی است که توانسته به عنوان یک برند منطقه‌ای خود را مطرح کند.

او افزود: این بانوی کارآفرین در ابتدای فعالیت خود با استفاده از ظرفیت همه بانوان روستای میوان توانست کار بزرگی را در منطقه شروع کند.

کواگانی گفت: با توجه به اینکه در روستای میوان همه بانوان خانه‌دار با توجه به آموزش‌ها و حمایت‌های این مجموعه به کار بافت گیوه مشغول هستند، این روستا به روستای زنان گیوه باف نیز معروف شده است.

او ادامه داد: این تعاونی با مدیریت خانم فرشته حسینی در سال‌های اخیر و به ویژه سال جاری با آموزش بانوان مستعد حوزه فعالیت خود را گسترده‌تر کرده و اشتغال‌زایی زیادی در منطقه ایجاد نموده است.

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی استان کرمانشاه، گفت: با افزایش تولید و صادرات گیوه توسط این تعاونی به ویژه به مناطق اقلیم کردستان عراق افزایش چشم‌گیری داشته است.

او تصریح کرد: تنوع بخشی در طراحی و ظاهر گیوه‌های تولیدی نیز موجب رونق و گسترش فعالیت‌های این مجموعه شده است.

کوگانی تصریح کرد: گیوه به عنوان یکی از تولیدات مهم و کاربردی صنایع‌دستی استان کرمانشاه از بازار فروش بسیار مناسبی در داخل و خارج از کشور برخوردار است و سالانه حجم زیادی از صادرات صنایع‌دستی استان به این کالا اختصاص دارد.

او در خاتمه گفت: توجه به آموزش زنان خانه‌دار و با توجه به ارزش افزوده بالای این محصول باعث اشتغال‌آفرینی مناسبی در استان شده است.

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی استان کرمانشاه در خاتمه تاکید کرد: بسته‌های حمایتی این اداره‌کل در غالب برپایی و شرکت در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی و همچنین پرداخت تسهیلات حمایتی همواره به صنعت‌گران استان از جمله هنرمندان گیوه ارائه می‌شود.

کد خبر 42620

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha