سهم ایلام از بازار عراق پایین است

سرویس ایلام - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام در جلسه با مدیران شهرک های صنعتی ایلام عنوان کرد: سهم استان ایلام از بازار عراق پایین است و باید افزایش یابد.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، حجت الاسلام والمسلمین الله نور کریمی تبار عنوان کرد: دایر شدن نمایشگاه توانمندی‌های استان در شهرهای عراق فرصت خوبی برای معرفی و صادرات کالاهای استان است.

او تاکید کرد: سهم ما از بازار عراق پایین است، باید متناسب با نیازمندی های عراق برای صادرات کالا در استان تلاش کرد.

وی افزود: در زمینه سرمایه گذاری در استان نیازمند تحرک بیشتری داریم، سرمایه‌گذاران بومی زیادی وجود دارند که باید شناسایی می شوند.

امام جمعه ایلام خاطرنشان کرد: مسیر برای سرمایه‌گذاری در استان هموار شود، باید به طوری جدی و در عمل از سرمایه‌گذاران حمایت کرد.

کریمی تبار ادامه داد: دستگاه های اجرایی باید دنبال جذب سرمایه‌گذاری باشند، متاسفانه برخی ها در استان مانع سرمایه‌گذاری می شوند.

او گفت: فرهنگ کار از جمله مشکلات بزرگ استان است، باید برای رفع این مشکل گام برداشت.

امام جمعه ایلام تصریح کرد بانک ها در زمینه حمایت تولید همکاری و تعامل کنند، واحدهای تولیدی در زمینه نقدینگی مشکل دارند.

کریمی تبار صادرات برخی کالاها را از استان به کشورهای مختلف دنیا نقطه قوتی دانست . گفت: باید از ظرفیت های منطقه آزاد برای ایجاد شهرک های صنعتی مشترک، رونق اقتصادی و اشتغال در استان گام استفاده کرد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: باید بیشتر از این برای جذب سرمایه‌گذاری در شهرک های صنعتی و افزایش آمار اشتغال در استان گام برداشت.

وی افزود: باید تورهای صنعتی برای معرفی توانمندی‌های صنعتی استان برای جذب سرمایه‌گذاری در استان استفاده کرد.

کد خبر 42580

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha