مردم وان درهای خانه هایشان را به روی زلزله زدگان باز کرده اند/ما از تنها ماندن پس از زلزله زمستان 2011 خاطره داریم

سرویس ترکیه - حزب دموکراتیک خلق ها، حزب مناطق دموکراتیک و حزب چپ سبز از همه گروه ها و نهادها و افرادی که توان کمک دارند دعوت به همبستگی کردند.

به گزارش کردپرس، حزب دموکراتیک خلق ها (HDP)، حزب مناطق دموکراتیک (DBP) و حزب چپ سبز (Yeşil Sol Parti) با برگزاری یک کنفرانس مطبوعات مشترک با اشاره به بزرگی و عمق فاجعه خواستار همبستگی بیشتر مردم و نهادهای مدنی و سیاسی شدند.

خندان قاراقویون رئیس مشترک استانی HDP شاخه وان به نمایندگی از این احزاب و نهادها در کنفرانس مطبوعاتی با یادآوری اینکه حتی پس از گذشت ساعت ها پس از زلزله نیز دسترسی به بسیاری از مناطق امکان پذیر نیست، گفت: «بزرگترین فاجعه این است که ده ها هزار نفر با وجود شرایط سرد زمستانی همچنان زیر آوار منتظر هستند. هیچ سازمان دهی و آمادگی ای وجود ندارد که واقعیت زلزله را پیش روی ما ببیند. این واقعیت که هنوز محله‌های غیرقابل دسترس در استان های ختای، آدیامان و آنتپ وجود دارد، وخامت اوضاع را نشان می‌دهد. متأسفانه از همه جهت در مضیقه هستیم. مردم ما در زمستان در خیابان ها و زیر آوار منتظر مانده اند.»

قاراقویون با تاکید بر اینکه همه نهادها باید به وظیفه خود عمل کنند، گفت: «از همه افراد و نهادهایی که تجربه و آموزش جستجو و امداد و نجات دارند دعوت می کنیم که به مناطق زلزله زده بیایند. به همین منظور حتی می توانیم وسایل حمل و نقل را برای کسانی که می خواهند به مناطق زلزله زده بیایند فراهم کنیم.»

قاراقویون با بیان اینکه به عنوان احزاب و نهادهای سیاسی و مدنی فعال در وان، هر کاری که از دستشان برآید برای کمک به زلزله زدگان انجام خواهند داد، گفت: «ما به خاطر داریم که مردم ما چگونه در زلزله سال 2011 وان، در شرایط سخت زمستانی تنها ماندند. در مواجهه با فاجعه زلزله، همه جامعه باید دور هم جمع شوند. در همین راستا خانواده هایی را که مشکل مسکن دارند به وان دعوت می کنیم. خانه های مردم ما به روی همبستگی و تقسیم همه چیز باز است. تاکنون صدها نفر از خانواده‌ها به میز بحران و همبستگی ما اطلاع داده‌اند که درهای خانه‌هایشان به روی مردم بی خانمان از زلزله باز است، برخی هم گفته اند که می‌توانند در اجاره خانه در مناطق زلزله‌زده کمک کنند و می‌توانند داوطلبانه به منطقه زلزله‌زده بروند.»

قاراقویون از مردمی که خواهان کمک و همبستگی با آسیب دیدگان هستند خواست تا به ستاد بحران و همبستگی HDP مراجعه کنند.

کد خبر 42479

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha