مدیریت خودگردان مخالف هرگونه توافقی  است که منافع مردم سوریه را تضمین نکند

سرویس سوریه - بدران چیا کرد ریاست مشترک دفتر روابط خارجی مدیریت خودگردان اعلام کرد که آنها مخالف هرگونه توافقی میان آنکارا و دمشق هستند که منافع مردم سوریه را تضمین نکند.

به گزارش کردپرس، «بدران چیا کرد»ریاست مشترک دفتر روابط خارجی مدیریت خودگردان شمال و شرق سوریه با اشاره به اهداف فدراسیون روسیه از تلاش برای توافق میان آنکارا و دمشق افزود که مدیریت خودگردان مخالف هرگونه توافقی است که منافع مردم سوریه را در نظر نگیرد.

بدران چیاکرد در مصاحبه با شبکه روناهی بیان کرد که تلاش جدی از طرف روسیه و به ویژه از طرف ترکیه برای برقراری مجدد روابط سوریه و ترکیه وجود دارد. این تلاش به منظور دستیابی به اهداف داخلی ترکیه و بهبود وضعیت سیاسی ترکیه در منطقه است.

وی افزود که با وجود بودن چندین مانع در راه برقراری روابط بین دولت‌های سوریه و ترکیه، چندین موضوع نیز احتمال توافق میان طرفین را بیشتر می‌کند که از آنها می‌توان به موضوع مدیریت خودگردان و نیروهای سوریه دموکراتیک(SDF) و همچنین موضوع گروه‌های شبه‌نظامی وابسته به ترکیه اشاره کرد.

وی در پایان بیان کرد که مدیریت خودگردان و مردم شمال و شرق سوریه مخالف هرگونه توافقی میان آنکارا و دمشق هستند که منافع مردم سوریه را تصمین نکند و توافق آنها تنها به منظور دستیابی به اهداف داخلی ترکیه است و هیچ منفعتی برای مردم سوریه در پی ندارد.

کد خبر 42306

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha