پرونده قضائی علیه وکلایی که به حمله به کردستان سوریه اعتراض کردند

سرویس ترکیه - وزارت دادگستری ترکیه علیه 12 تن از رؤسای کانون های وکلای کردستان ترکیه که به حمله به کردستان سوریه واکنش نشان داده بودند، پرونده قضایی تشکیل داد.

به گزارش کردپرس، دادگستری ترکیه علیه 12 تن از رؤسای کانون های وکلای شهرهای کردستان ترکیه پرونده قضایی تشکیل داد. این کانون های وکلا پیشتر با انتشار بیانیه ای مشترک به حمله ترکیه به کردستان سوریه اعتراض کرده و خواستار برقراری صلح شده بودند.

بنا بر گزارش مزوپوتامیا، کانون های وکلای آگری، درسیم، آمد، جولمرگ، موش، سیرت، شرناخ، اورفا، وان، باتمان، بینگل، و ماردین، در ماه نوامبر گذشته به حمله ترکیه به کردستان سوریه موسوم به «پنجه خنجر» که در 20 نوامبر 2022 انجام شد، با انتشار بیانیه ای با نام «ما تحت هر شرایطی باید از صلح دفاع کنیم» به این حمله واکنش نشان دادند. اکنون رؤسای این کانون های وکلای کردستان ترکیه از سوی وزارت دادگستری به «توهین به ملت و دولت ترکیه و نهادهای دولتی آن» متهم شده اند.

در محتوای این پرونده رؤسای کانون های وکلای کردستان ترکیه متهم شده اند که در بیانیه مذکور چنان وانمود کرده اند که گویا سازمان های PKK و YPG مشروع هستند و آنچه که نامشروع است، حمله دفاعی نیروهای مسلح ترکیه به شمال سوریه است.

ناهید ارن، رئیس کانون وکلای آمد در واکنش به تشکیل این پرونده قضائی اعلام کرد که از زمان تصدی این سمت، پرونده های مختلفی علیه او به اتهام «توهین به ملت و دولت ترکیه، و نهادها و ارگان های دولتی آن» تشکیل شده است که از این میان دو مورد منجر به برائت شده و 4 مورد دیگر همچنان درگیر دادگاه ها هستند. بیانیه مذکور نیز دعوت به صلح بود و در سراسر متن آن حتی یک کلمه توهین آمیز درباره دولت و ملت ترکیه نیامده است.

کد خبر 41956

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha