استعفای 31 تن از رؤسای استانی MHP برای نامزدی انتخابات

سرویس ترکیه - 31 تن از رؤسای استانی MHP برای نامزدی در انتخابات مجلس از سمت خود استعفا کردند.

به گزارش کردپرس، 31 تن از رؤسای استانی حزب حرکت ملی (MHP) که برای نامزدی در انتخابات مجلس ترکیه آماده می شوند، با توجه به اساسنامه این حزب از سمت خود به عنوان ریاست استانی، استعفا کردند.

به نوشته T24، بر اساس تصمیم ستاد مرکزی MHP رؤسای حزبی که می خواهند به عنوان نامزد مجلس معرفی شوند، باید از سمت خود استعفا کنند.

در میان افرادی که از سمت خود استعفا کرده اند نام های مهمی از اعضای این حزب چون بیرول گور رئیس استانی MHP در استانبول، بنیامین آوجی رئیس استانی MHP در آدانا، مسعود سامانلی رئیس استانی MHP در مالاتیا و عبدالله کاراپیچاک رئیس استانی MHP در سامسون به چشم می خورد.

همچنین رؤسای استانی استان های یالوا، بولو، بوردور، دنیزلی، الازیغ، ارزروم، گیرسون، گوموش خانه، ختای، اسپارتا، کاستامونو، قوجائلی، مرعش، ماردین، نوشهر، اردو، سیرت، سیواس، تکیرداغ، ترابزون، اوشاک، زونگولداغ، بایبورت، کارامان، کیلیس، مانیسا و موگلا نیز از سمت خود استعفا کرده اند.

سمیح یالچین، نایب رئیس MHP نیز تصمیم برای استعفای این افراد را تصمیمی بر اساس خواست شخصی آنها اعلام کرده و گفت که آنها حق دارند که نامزد انتخابات مجلس بشوند و کسی برای آنها از بالا تصمیم نگرفته است؛ اما بر اساس ماده 94 اساسنامه حزب هر کسی که می خواهد نامزد انتخابات مجلس شود، باید از سمت خود در حزب استعفا دهد.

لازم به ذکر است، در پس اعلام رسمی 14 می به عنوان روز برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و مجلس ترکیه توسط رجب طیب اردوغان رئیس جمهور این کشور، فعالیت های انتخاباتی احزب در این کشور آغاز شده است و هر روز اخبار تازه ای از تحولات در احزاب به گوش می خورد.

کد خبر 41753

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha