تجاوز سیستماتیک در بازداشتگاه های عفرین

سرویس ترکیه - بسیاری از زنانی که در عفرین بازداشت می شوند، در بازداشتگاه ها مورد شکنجه و تجاوز قرار می گیرند.

به گزارش کردپرس، در عفرین که تحت کنترل ترکیه و نیروهای تحت امر آن قرار دارد، بسیاری از زنانی که پس از بازداشت به نام «امانت» شناخته می شوند، مورد شکنجه و تجاوز قرار می گیرند.

بنا بر گزارش ژن نیوز به نقل از فرات، در 5 سالی که از حمله ترکیه و نیروهای تحت امر آن به عفرین می گذرد، این شهر به مرکز شکنجه و تجاوز بدل شده است. در روستاهای کانتون عفرین 26 بازداشتگاه وجود دارد که در آنها 8 هزار و 644 نفر نگهداری می شوند. این بازداشتگاه ها به مراکزی برای شکنجه و تجاوز به زنان تبدیل شده اند.

در ادامه این گزارش فهرستی از بازداشتگاه هایی آمده که گزارش تجاوز در آنها اعلام شده است:

* زندان المحکمه: در ساختمان پیشین دادگاه قرار دارد. زنان ربوده شده از مناطق مختلف عفرین در اینجا نگهداری می شوند. این زندان تحت کنترل گروهکی به نام جبهه الشام است.

* زندان المحمودیه: توسط گروهک شبه نظامی به نام الحمزه اداره می شود. ده ها نفر از شهروندان ربوده شده در اینجا نگهداری می شوند. زنان در 2 بند ویژه نگهداری می شوند.

* زندان مدرسه اتحاد العربی: زندان واقع در مرکز عفرین تحت کنترل جبهه الشام است. در اینجا یک بخش ویژه برای زنان وجود دارد.

* زندان مدرسه الکرامه: یکی از قدیمی ترین مدارس عفرین است که به زندان تبدیل شده است. این زندان که توسط گروهک شبه نظامی فیلق الشام اداره می شود، دارای بخش مخصوص زنان نیز هست.

* زندان مجلس قانون گذاری سابق: این زندان در مرکز شهر واقع است و به «زندان زنان» معروف است. زنان ربوده شده در زیرزمین ساختمان نگهداری می شوند. به ویژه زنان کرد که توسط اطلاعات ترکیه و گروه های شبه نظامی وابسته آن ربوده شده اند، به این زندان آورده می شوند. گفته می شود 50 زن در این زندان نگهداری می شوند. همچنین گزارش شده است که نیروهای شبه‌نظامی که زندان را کنترل می‌کنند، نام این زنان را «امانت» گذاشته اند.

بر اساس داده های سازمان حقوق بشر سوریه-عفرین، در یک دوره 5 ساله دست کم 96 زن در این کانتون کشته شده و 72 زن مورد تجاوز قرار گرفته اند.

کد خبر 41640

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha